Help! Mijn baby is net 4 maanden geworden rolt snachts op de buik om te slapen. Ik leg hem om de rug in bed na de nachtvoeding maar binnen enkele minuten draait hij om. Ik kan snachts niet meer slapen van de ongerustheid en controleer constant of zijn neusje niet in de matras ligt, wat jammer genoeg wel vaak het geval is en probeer dan juist zijn hoofdje wat meer te draaien zodat het vrij blijft. Hij kan al enkele weken op de buik rollen maar terug naar de rug kan/wil hij niet oefenen dus ik ben bang dat hij zou stikken. Hij rolt ook soms met zijn gezicht in de groef van de matras met de stoffen wand van de co-sleeper, kortom, ik zie overal verstikkingsgevaar.
Ik heb vanochtend om 5u dan maar een tetradoek rond de matras gebonden en hem met de voetjes eronder gestoken wat even werkte maar ik weet zeker dat hij zich hier binnen de kortste keren uitwoelt. Hij zit trouwens al in een slaapzak... Nu ook een aerosleep bestelt en ben van plan om snel over te schakelen naar een ledikant zonder stoffen wanden.
Lange tekst om te vragen of nog mama's dit herkennen en wat jullie oplossingen zijn? Het is niet veilig om mijn kleintje op de buik te laten slapen maar ik weet niet meer hoe ik dit nog kan voorkomen.