Hey mama's!
Ik weet dat focussen op het gewicht na de geboorte niet meteen het beste idee is, maar ik zit ermee dat ik precies aan het bijkomen ben.
Graag schets ik eventjes de situatie:
Tijdens de zwangerschap ben ik eerst 3kg afgevallen doordat ik heel misselijk was in de beginperiode. Uiteindelijk ben ik in totaal een kleine 8kg bijgekomen tijdens de zwangerschap en was ik meteen na de geboorte alles kwijt + zelfs extra's.
Ik geef op dit moment fulltime borstvoeding, op vraag van mijn kindje. Qua eten eet ik niet gezonder of ongezonder dan tijdens de zwangerschap. Er zijn dagen bij dat ik wel precies extreem veel honger heb en een portie extra durf eten aan tafel.
Op dit moment heb ik geen idee van mijn gewicht, want de weegschaal is plat en ik heb nog geen zin gehad om er nieuwe batterijen in te steken.
Maar ik voél me wel dik.
Oké ik ben me ervan bewust dat 8 weken na de bevalling ik niet kan verwachten dat mijn lichaam volledig hersteld is zoals voordien.
Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van mama's die borstvoeding geven.
Is het normaal dat ik dikker ben dan voor de zwangerschap? En kan dit aan de borstvoeding liggen?
Gaat mijn lichaam nog 'vermageren'?
Ik ben gewoon wat bang dat het de verkeerde kant opgaat met mijn lijf en ik zou graag een gezonde en beweeglijke mama kunnen zijn voor mn kindje 🤭 de onzekerheid speelt wat de kop op momenteel...
Thank you!