2 Reacties
9 maanden geleden
Hoeveel is je onderdruk? Hier ook ervaring met pre eclampsie en hellp syndroom bij eerste zwangerschap (27 weken). Toen trandate moeten nemen en duurde echt even voor dat aansloeg. Welke medicatie neem je nu? Momenteel 35 weken zwanger van nummer 2 en al heel de zwangerschap op asaflow. Kindje doet het goed en heeft mooi gewichtje. Bloeddruk begint ook stillaan op te lopen maar voorlopig nog onderdruk onder de 90 waardoor ze hier geen medicatie opgestart hebben. Als hij verder blijft oplopen is het aanmelden op materniteit voor controle en ev inleiding of keizersnede. Heb er hier ergens vrede mee genomen en ben sinds deze week in ‘verlof’ dus hoop dat het rusten ook nog voor wat extra dagen/weekjes zorgt.
9 maanden geleden
Reactie op Cmdgroot
Hoeveel is je onderdruk? Hier ook ervaring met pre eclampsie en hellp syndr ...
Ik neem nu ook momenteel trandate. Ze hebben 2x per dag opgestart omdat men onderddruk op 11 bleef, 2 dagen later monitor gehad de eerste 3 bloeddruk waren goed, volgende 3 terug onderdruk van 11 waardoor ze verhoogd hebben naar 3x/dag, het weekend zo overbrugd. Maandag terug naar verlos gegaan omdat ik bloeddrukval had van 8/5, waardoor ze nu terug geminderd zijn naar 2x/dag. Nu blijf ik toch verder schommelen vooral in de voormiddag met bloeddrukken van 9/8-10/8, momenteel 36+5 en pas volgende week donderdag mijn 38 w controle bij de gynecoloog. Mijn zwangerschaprust doet mij ook goed, want in de voormiddag voel ik me te slap om iets te doen…