13 Reacties
één jaar geleden
Ik was bij mijn vorige zwangerschap ook meteen thuis en misselijk vanaf 6-7w. Toen heeft Navalit goed geholpen.
Nu heb ik een andere job en voel ik wel dat het heel lastig is. Werken, mijn dochter, relatie en sociale leven onderhouden. Nu sinds 7w weer op Navalit en ik kan er de klok op zetten elke dag om 16u is het om zeep en dan moet de avond shift nog beginnen. Vandaag vroeger gestopt en in mijn bed gekropen voor ik mijn dochter ging afhalen. Ik heb nu al nood aan een weekje thuis.
Dus voel je niet slecht erover, geniet van de rust, het is je gegund!
één jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 9 maanden zo ziek als iets geweest . Nu ben ik bijna 8 weken en tot nu toe nog niks of dat dacht ik toch vanmorgen moest ik opeens overgeven , dat raar was want er ging geen misselijkheid aan vooraf ofzo . Een bepaalde geur beviel me nie en het was prijs . Ik hoop dat het hierbij blijft maar we zien wel . Elke goeie dag is een dag gewonnen :)
één jaar geleden
Helemaal herkenbaar! Vanaf start week 6 is het dag in dag uit aanwezig bij mij. Mijn 2 l water drinken lukt niet meer, gevaeieerd eten ook niet. Ik ben blij als ik mijn fruitjes nog binnen krijg. Ik kan niet veel koken, kan niet goed winkelen, want ik word alleen maar misselijker. Daarnaast is de vermoeidheid ook ingeslaan als een bom, ik sleur me doorheen de werkdagen en kijk uit naar mijn bed. Ik slaap veel, maar blijf me even moe voelen als ervoor. Ik vraag mij ook af hoe anderen het volhouden 🤷♀️
één jaar geleden
Ik ben sinds gisteren ook verwijderd van mijn werk.
Ook met momenten heel misselijk, ik eet in kleine beetjes. Vaak fruit omdat dit mij het minst misselijk maakt en ik lijk in niets trek te hebben…
Mijn dokter is nog tot en met volgende week op vakantie. Heb je iets van medicatie gekregen?
Wil precies ook niet te snel navalit nemen omdat het precies nog lijkt mee te vallen in mijn geval 😅
één jaar geleden
Reactie op momlife1994
Ik ben sinds gisteren ook verwijderd van mijn werk.
Ook met momenten heel ...
Ik heb een siroop voorgeschreven gekregen, maar moet de naam ervan eerst nog eens opzoeken.
Vandaag had ik raar maar waar een super goede dag!
Heb ontdekt dat ik veel kleine beetjes moet eten, maar echt veel! 😅 mijn maag mag precies niet 'leeg' geraken... te weinig eten = misselijk en te veel eten = misselijk.
Ik heb hier thuis Emistyl liggen. Dat zijn gember tabletjes en die werken wel goed als je misselijkheid niet extreem is, maar in mijn geval is het eerder een 'troostmiddel'.
Morgen stuur ik je de naam van het voorgeschreven siroopje voor
één jaar geleden
Reactie op chloedg
Ik heb een siroop voorgeschreven gekregen, maar moet de naam ervan eerst no ...
Ik ben misselijk wanneer ik een paar happen eet. Dan moet ik even stoppen en wanneer ik me weer beter voel eet ik verder 😅. Best vervelend maar zolang het er niet uitkomt vind ik het oké.
Emistyl ga ik misschien dan toch ook maar in huis halen. Volgende week is mijn dokter terug en ga ik sowieso langs.
Bedankt alvast!
één jaar geleden
Reactie op chloedg
Herkenbaar! 🥺 neem je iets tegen de misselijkheid?
Gisteren had ik een afspraak bij de dokter als afsluiting (ICSI traject). Liet daar vallen hoe ik me voelde en die had liever niet dat ik iets van medicatie nam in semester 1. Moet héél véél kleine beetjes eten. Dat gisteren heel de namiddag gedaan, was voor de eerste keer een beetje beter. Heb nu ook rijstwafel naast mijn bed liggen voor in de nacht en naar de ochtend toe. Ik eet altijd met een hapje per keer. Deze ochtend wil het precies niet snel beteren, dus ik blijf om de zoveel tijd toch een hapje van een cracker te nemen. Mijn ontbijt verdeel ik nu ook doorheen de voormiddag. Het is enorm zoeken wat helpt...
één jaar geleden
Bij mij is de misselijkheid beter. Ik heb nu ook door hoe het 'werkt'.
Ik eet 's ochtends meteen iets zodat ik geen lege maag heb & overdag ook veel kleine beetjes.
Kan bijna alles opnieuw eten, maar word slecht van groenten... nog iemand?
Normaal ben ik echt fan van slaatjes, maar ik zag net bij een lunch mijn groentjes liggen en kreeg ze echt niet binnen... 😳
één jaar geleden
Ik heb ook last van extreme misselijkheid 😔 ik werk momenteel 32 uur per week als huishoudhulp (het werken lukt niet elke dag). Ik ontbijt direct in bed tegen de misselijkheid, ik eet om de 3 uur iets klein (want een lege maag versterkt de misselijkheid net zoals inspanning) dus kleine beetjes eten moet normaal al iets helpen. Verder neem ik antimetil bij te erge klachten. Hopelijk is de misselijkheid voor iedereen snel voorbij ☺️