25 Reacties

één jaar geleden

Ben pas 22 weken ver momenteel

één jaar geleden

Herken het heel erg . Heb ook nog niks gevonden die helpt af en toe neem ik een pijnstiller maar wil er geen gewoonte van maken :/

één jaar geleden

Kiné opstarten en voor de rest warm houden (kersenpitjes, douche...). Heel lastig!

één jaar geleden

Hi, Zo vervelend voor je :( allemaal door de hormonen natuurlijk. Heb je al naar een kinesist kunnen gaan? Zij heeft mij echt goed geholpen al waren mijn klachten niet zo erg als van jou (ben ook 22 weken sinds gisteren) Of eens naar de huisarts ik kan me wel inbeelden dat zij vaker zwangere patiënten hebben die hier mee te maken hebben.

één jaar geleden

Reactie op axana

Herken het heel erg . Heb ook nog niks gevonden die helpt af en toe neem ik ...
Ja inderdaad ik heb ook al een pijnstiller geprobeerd maar werkt niet echt bij mij dus ja ook geen nut dan van ene te nemen

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Hi, Zo vervelend voor je :( allemaal door de hormonen natuurlijk. Heb je a ...
Nee nog geen Kine gehad of gestart dokter zei enkel probeer het kalm aan te doen en een evenwicht te vinden tussen rust en bezig zijn

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Hi, Zo vervelend voor je :( allemaal door de hormonen natuurlijk. Heb je a ...
Huisarts zei enkel een evenwicht te zoeken tussen rust en bezig zijn en neen geen Kine geprobeerd tot nu toe

één jaar geleden

Enige wat mij hielp was kinesist! Ik heb een voorschrift gevraagd aan mijn dokter. Dit hoeft nog niet de zwangerschapskine te zijn, is bij mij "gewone" kinevoorschrift

één jaar geleden

Reactie op jessicagatay

Nee nog geen Kine gehad of gestart dokter zei enkel probeer het kalm aan te ...
Zo vervelend dat er geen andere oplossingen kwamen maar snap heel goed dat je ook geen pijnstilling neemt als het toch niet werkt😏. Kine zou je dus wel kunnen doen 😇

één jaar geleden

Ik had er enorm veel last van tussen mijn 12-16 weken (heel vroeg maar bij mijn vorige zwangerschap idem). Na maandje tanden bijten toch naar kiné geweest op 16 weken en met bekkenband + oefeningen zo goed als weg! Nu 22 weken en weer wat meer last (gisteren band vergeten, veel huishoudelijk werk en vandaag lange wandeling 🙈) .Ik heb een serola bekkenband en draag hem eigenlijk continu. Dit in combinatie met bekkenstabileitsoef van kine en als ik echt weer geblokkeerd zit dan heb ik nog paar beurten kiné. Helpt enorm want kon op 16 weken echt geen kant meer op, tranen in mijn ogen van de pijn bij elke beweging, nu mist oefeningen en band wereld van verschil 👍

één jaar geleden

Reactie op Cmdgroot

Ik had er enorm veel last van tussen mijn 12-16 weken (heel vroeg maar bij ...
Och super om te horen dat er echt wel iets is dat verlichting kan brengen ik ga zeker eens luisteren voor die band bij de apotheek dan wellicht te verkrijgen

één jaar geleden

Reactie op jessicagatay

Och super om te horen dat er echt wel iets is dat verlichting kan brengen i ...
Ik mocht dat van mijn dokter nog niet meteen doen, omdat je spieren dit dan te snel gewoon worden. Dus best misschien even horen wat voor jou past.

één jaar geleden

Reactie op billie14

Ik mocht dat van mijn dokter nog niet meteen doen, omdat je spieren dit dan ...
Ahzo ok ja dan ga ik het beter eerst eens navragen Dankuwel

één jaar geleden

Als kine raad ik de vlinderhouding aan, voetzolen tegen elkaar en dit volledig in lig of halfzit/halflig in de zetel (zie foto). Het gewricht van je schaambeen is op deze manier in zijn meest optimale positie en kan even tot rust komen, terwijl in stand hier een enorme druk op komt en je daarom pijn ervaart. Ik geef altijd als tip mee om onder je knieën/bovenbenen een kussen te leggen of je zwangerschapskussen er rond zodat je knieën gesteund zijn, zeker doen als je niet heel lenig bent :) als je vragen hebt mag je ze altijd stellen

één jaar geleden

Reactie op BabyVDM

Als kine raad ik de vlinderhouding aan, voetzolen tegen elkaar en dit volle ...
Super bedankt voor deze tip. Ik ga al automatisch meer en meer in kleermakers zit gaan zitten in de sofa omdat ik hier dan een beetje een relax gevoel van krijg wellicht heeft het dan echt wel met de houding te maken. Deze houden zoals op de foto ga ik zeker deze avond uitproberen. Nog eens bedankt.

één jaar geleden

Ik begin hier ook last van te krijgen, die zeurende pijn rond schaambeen na lang zitten en dan wandelen… heeft dit een verband met het feit dat de baby vrij laag ligt?

één jaar geleden

Reactie op Griet96

Ik begin hier ook last van te krijgen, die zeurende pijn rond schaambeen na ...
Ik denk niet direct aan de ligging van de baby, eerder de druk en het gewicht van de baby dat toeneemt. Het schaambeen is een gewricht dat veel moet dragen tijdens de zwangerschap en kan hierdoor beginnen zeuren. Na de zwangerschap verdwijnt dit gelukkig terug :)

één jaar geleden

Naar de kine! Doe ik sinds 16 weken en helpt enorm! Ik doe mijn oefeningen 2-3 keer per dag (5-10 min) en heb minimaal last nu, terwijl ik geen 100 meter meer kon stappen zonder extreme pijn. Het hormoon relaxine dat helpt bij de bevalling om je ligamenten en spieren enzo te ontspannen, begint te vermeerderen rond 14 weken en zorgt helaas voor de bekkeninstabiliteit. Je bekken hangt eigenlijk "scheef" en door de oefeningen trek je het weer recht. Het scheef hangen doet pijn

één jaar geleden

Reactie op BabyVDM

Als kine raad ik de vlinderhouding aan, voetzolen tegen elkaar en dit volle ...
Ik heb de oefening nu 2 dagen geprobeerd en moet eerlijk zeggen mijn staartbeen doet pijn na 15 min zitten in deze positie en mijn benen beginnen te slapen. Wellicht doe ik iets verkeerd

één jaar geleden

Reactie op jessicagatay

Ik heb de oefening nu 2 dagen geprobeerd en moet eerlijk zeggen mijn staart ...
Best 5-10min en af en toe benen eens sluiten. Geen 15min aan een stuk open blijven liggen. Probeer wat te variëren in houding maar probeer de vlinder er af en toe tussen te steken. Jammer genoeg is natuurlijk niet voor iedereen een oplossing