41 Reacties

één jaar geleden

Je kan altijd vroegere afspraak inplannen voor een echo of een pretecho laten maken ergens in de buurt.

één jaar geleden

Hi! Ik denk dat het zeer normaal is om onzeker te zijn. Wij zijn nu op 10w+5d en onze laatste echo was op 8w+2d en de volgende echo is ook pas volgende week. Ik had gisteren 1 veeg bruinverlies en was in volle paniek bijna naar het spoed vertrokken, gelukkig kon mijn man me wel kalmeren. Ik moet deze vrijdag dus morgen wel naar de endocrinoloog om mijn schildklierwaarden eens te bekijken ( wat me dus nog onzekerder maakt) Wat zorgt er bij jou voor dat je onzeker bent?

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Hi! Ik denk dat het zeer normaal is om onzeker te zijn. Wij zijn nu op 10w ...
Daar bij denk ik ook morgen gewoon echt te vragen in het ziekenhuis voor een extra echo want ik pieker ook constant

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Ik kan heel goed begrijpen dat je door bruinverlies in paniek was. Ik denk dat ik wat onzeker ben omdat we het dit weekend aan de meter gaan vertellen en aan men schoonouders, en ben dan bang dat we volgende week vrijdag slecht nieuws gaan krijgen... ik had precies ook al een soort band of connectie met de foetus en die heb ik even niet meer

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Daar bij denk ik ook morgen gewoon echt te vragen in het ziekenhuis voor ee ...
Er is geen plaats meer bij mijn gyneacoloog .

één jaar geleden

Reactie op juultje202486

Ik kan heel goed begrijpen dat je door bruinverlies in paniek was. Ik denk ...
Misschien helpt het om buikfoto's te maken bij jezelf? Zodat je veranderingen ziet? Of iedere dag wat notities maakt of 3 dingen over hoe je je voelt + of - . Ik denk dat de kans heel klein is dat je slecht nieuws zal krijgen maar begrijp je wel volledig. Weet ook dat de schoonfamilie jullie wel zou bijstaan als het niet goed zou lopen misschien maakt het alles dragelijker voor jou als je het zo kan delen dat je wat onzeker bent. Misschien doordat de hormonen nu wat stabieler zijn dan in het begin dan voelt alles ook weer anders.

één jaar geleden

Reactie op juultje202486

Er is geen plaats meer bij mijn gyneacoloog .
Je kan ook een pretecho inplannen in de buurt dan heb je geen gynaecoloog maar kan je wel je kleintje zien of overwegen om toch naar het spoed te gaan bij een gynaecoloog van wacht.

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Je kan ook een pretecho inplannen in de buurt dan heb je geen gynaecoloog m ...
Ik heb net bij iemand een echo ingepland voor zaterdag ochtend . Het is een 2d emotionele echo met 10 min live beelden en foto's. Zou ik hierbij ook de hartslag kunnen horen?

één jaar geleden

Reactie op juultje202486

Ik heb net bij iemand een echo ingepland voor zaterdag ochtend . Het is een ...
Ik denk zien wel van het hartje maar horen zal afhangen van hun apparatuur maar zien bewegen is ook al goed hé :)

één jaar geleden

Reactie op Anoniem1599

Je kan altijd vroegere afspraak inplannen voor een echo of een pretecho lat ...
https://www.cfor9.be/ Zou dit goed zijn?

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Daar bij denk ik ook morgen gewoon echt te vragen in het ziekenhuis voor ee ...

één jaar geleden

Reactie op juultje202486

Heb ik geen ervaring mee maar ik lees wel dat ze zeer goeie nieuwe echotoestellen hebben dus ze zullen allesinds je kleintje mooi in beeld kunnen brengen ;)

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Ik denk zien wel van het hartje maar horen zal afhangen van hun apparatuur ...
Dat is ook waar als het beweegt wil het zeggen dat het leeft hé

één jaar geleden

Reactie op juultje202486

Dat is ook waar als het beweegt wil het zeggen dat het leeft hé
Ja heel zeker! :) je zal het hartje ook zien kloppen 😍

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Heb ik geen ervaring mee maar ik lees wel dat ze zeer goeie nieuwe echotoes ...
Ik heb er ook geen ervaring mee. En het is men eerste zwangerschap. Ik ben al wa blij dat ik overmorgen kan gaan zodat ik gerustgesteldkan worden

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Ja heel zeker! :) je zal het hartje ook zien kloppen 😍
Kun je een hartje zien kloppen op een echo? Als je 11 weken bent?

één jaar geleden

Reactie op juultje202486

Kun je een hartje zien kloppen op een echo? Als je 11 weken bent?
Ja natuurlijk ;)

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Hi, Ik weet niet bepaald wat er mis is met jouw schildklier (te snel, te traag). Maar bij mij hebben ze dus ook opgemerkt dat mijn schildklier te traag werkt. Kan zijn dat dit ervoor al was of dat dit nu met de zwangerschap is. Maar al bij al moest ik me niet teveel zorgen maken. Ik neem hiervoor sinds mijn 10 weken zwangerschap medicatie voor en merkte al een groot verschil op 3 dagen tijd. Veel meer energie, ik kon ervoor een hele dag door slapen. Ik ben op een week tijd 4 kilo afgevallen wat geen kwaad kan want ik heb “genoeg” op overschot 😅. De medicatie zelf heeft ook geen effect op de foetus, moest ik het juist niet nemen zou dit effect hebben :)

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Ja natuurlijk ;)
Dat wist ik zelf niet🙈ik wil je echt bedanken om hier te antwoorden naar mij! Er is nog niemand die van onze zwangerschap af weet , dan voelt het fijn om er toch over te kunnen praten!

één jaar geleden

Reactie op celine80

Hi, Ik weet niet bepaald wat er mis is met jouw schildklier (te snel, te tr ...
Ik weet het zelf eigenlijk ook niet. De Tsh was iets minder en de Ts4 en Ts3 licht hoger met 1 of 2 waarden meer dan de controlewaarde dus wat dat wil zeggen? Dat hij te snel werkt van mij? Ja ik ben ook wel heel erg moe en kan zoals je zegt ook slapen zonder iets van inspanning te hebben gedaan. Das wel goed dat ze het ook zagen bij je en medicatie konden geven :) ik hoop dus ook dat ze me morgen kunnen geruststellen