13 Reacties
16 dagen geleden
Grappig! Wat je hier typt is hier nu juist voor de eerste keer aan het gebeuren 😅
Ik denk hier dat zijn bedtijd te vroeg begonnen is. Normaal doet mijn zoontje nog een korte dut van tussen 17u en 18u. Nu waren we op een feestje tot 19u en in de auto naar huis is hij in slaap gevallen. Thuis dachten we dat zijn nacht dan al begonnen zou zijn, maar nee hoor. Even later was hij wakker en nu zit ik beneden te wachten tot mijn spelend kind vermoeidheids tekenen vertoont 😅
Ik ga morgen zorgen dat hij wat langer op blijft en zorgen dat zijn laatste dutje op tijd gedaan is.
16 dagen geleden
Hi Fatima, hier ook hetzelfde! Baby bijna 8 maanden en al 4 weken dat hij midden in de nacht de slaap niet meer kan vatten. Ik weet ook echt niet wat we verkeerd doen. We nemen hem zelfs in bed in de hoop dat hij bij ons wel slaapt, maar tevergeefs 😔. Ik ben ook benieuwd naar handige tips want het is niet vol te houden zo
16 dagen geleden
Rond 8 maanden gaat de slaap van je baby inderdaad verder ontwikkelen, wat kan helpen is ook kijken naar: dutjes overdag inkorten, derde dutje laten vallen als het er nog is, toewerken naar 4u wakkertijd tussen middagdut en de nacht starten... En dat ook even consistent volhouden zodat het nieuwe ritme kan worden
16 dagen geleden
Reactie op SaarMH
Grappig! Wat je hier typt is hier nu juist voor de eerste keer aan het gebe ...
Ja als ze in slaap valt in de auto dan hebben wij dat ook dat bedtijd later is. Maar nu is dat gewoon dat haar laatste dut om 15u en 19u in bed gaat en ze dan rond 20u30 terug wakker wordt en dan niet meer wilt slapen
16 dagen geleden
Reactie op fatima92
Ze slaapt tussen 9u en 10u Max 45min en dan terug om 13u tot 15u en dan hee ...
Ja, als ze dan steevast telkens wakker wordt na een cyclus slapen, zou dat kunnen betekenen dat ze genoeg slaapdruk heeft opgebouwd doorheen de dag - dus dat ze te veel slaapt overdag. Je kan eens proberen die middagdut een beetje in te korten? Bv 1,5u of 1u45 laten slapen ipv 2u. Wij hadden hetzelfde met ons dochtertje rond 4 maanden, altijd valse starten, en door consequent haar slaap overdag af te bakenen, is dat verbeterd. Je moet het natuurlijk wel even volhouden om verandering te zien..
16 dagen geleden
Reactie op Dgf
Ja, als ze dan steevast telkens wakker wordt na een cyclus slapen, zou dat ...
Ze slaapt langer dan een cyclus want ik maak haar wakker ‘s morgens. En ‘s avonds slaapt ze ook langer dan cyclus nl 2u en dan wordt ze wakker. Gisteren is ze na 2u pas terug in slaapgevallen. Ik ga haar slaap overdag eens inkorten. We zijn maand geleden naar kortere ochtenddutje gegaan. Dus ga eens middagdutje inkorten
16 dagen geleden
Reactie op Dgf
Het maakt niet zoveel uit of ze langer dan een cyclus slaapt of niet hoor, ...
Ze slaapt 2u45 overdag. Ik heb slaapgids en daar raden ze zelfs 3u aan per dag voor leeftijd van 8 maand. Dus weet het zo niet. Tis echt begonnen week voor ze 8 maand werd. Ervoor was het prima en ineens veranderd dus ik vermoed echt verlatingsangst icm mijlpalen.