32 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op jeska24
Hey,ik heb een zelfstandige vroedvrouw en van haar zou ik haar iedere 2h mo ...
Bij ons hielp het om telkens de pamper te verversen voor het drinken en soms de body uit te trekken (huid op huid) bij het voeden.
Anderzijds zou ik zeker niet te veel druk op jezelf zetten. Ik heb dat om de 2u voeden + extra flesje maar een week gedaan.
Al die onnodige wekkers en stress zorgen alleen maar voor een minder goede productie van je melk...
Vergeet niet dat je zelf goed moet eten/drinken en slapen voor een hogere productie!
Eventueel zou ik gewoon tussendoor wat kolven om je productie te verhogen & die melk kan je bijhouden om in flesjes te geven ipv de kunstvoeding moest je je daar beter bij voelen.
Komt je kindje gewoon niet bij of valt ze echt af?
7 maanden geleden
Reactie op chloedg
Bij ons hielp het om telkens de pamper te verversen voor het drinken en som ...
+ kindjes zijn de beste intuïtieve eters! Als jouw kindje meer nood heeft aan een voeding om de 4-5u, is dat zeker niet erg.
In principe drinkt een kindje wat hij/zij nodig heeft & het mooie aan borstvoeding is dat onze melkklieren melk aanmaken op basis van wat ons kindje nodig heeft.
Bij ons was het int begin echt zoeken, maar wat mij heeft geholpen is: volg je gevoel!
Voel je je er niet goed bij? Dan zou ik actie ondernemen.
Maar is jouw kindje voor de rest prima aant ontwikkelen? Dan zou ik het eigenlijk een beetje loslaten... Zij zal nog wel bijkomen! Uiteindelijk is het belangrijker hoe zij ontwikkelt.
De ene dag is ook de andere niet. Nu met de warmere dagen zou ik ze wel vaker aanleggen zodat ze niet uitdroogt, maar verder... Probeer elkaar wat aan te voelen en jullie worden echt een team in het borstvoeden 😘🫶🏼
7 maanden geleden
Reactie op chloedg
Bij ons hielp het om telkens de pamper te verversen voor het drinken en som ...
Bij geboorte woog ze 3,070gr vandaag 2,980gr.was 80gr bij gekomen sinds maandag.probleem is dat ik niet veel tijd heb om af te kolven.ik probeer dit toch iedere avond 1xper dag te doen.ik stress ook niet hoor...ik kan ni meer doen met wat ik bezig ben.ik wil ook de bv niet stop zetten,want vind dit toch belangrijk voor haar en vind ook dat dit een band heeft tussen ik en haar.
7 maanden geleden
Reactie op jeska24
Bij geboorte woog ze 3,070gr vandaag 2,980gr.was 80gr bij gekomen sinds maa ...
Ik vind 80g best goed hoor! Hebben jullie al goed gedaan 🥰
Mijn advies zou zijn: als je je oke voelt bij hoe jouw kindje groeit, laat het zo! 80g is best veel voor zo'n kleintje, laat je zeker niet van de wijs brengen 😘
Het ene kind is ook het andere niet... Komt wel goed!
En neee, stoppen hoeft zeker niet. Ben er helemaal mee akkoord wat je zegt! Is het fijnste wat er is, vind ik 😍
7 maanden geleden
Reactie op chloedg
+ kindjes zijn de beste intuïtieve eters! Als jouw kindje meer nood heeft a ...
Bedankt voor u lieve woorden🥰.ja ik volg ook mijn gevoel.ma hoop dat ze blijft bijkomen.van mij heeft het geen zin om haar wakker te maken haar uit te kleden of eventueel washandje op haar te leggen ze blijft slapen.en als ze dan wakker is dan valt ze in slaap aan de borst.
7 maanden geleden
Reactie op chloedg
Ik vind 80g best goed hoor! Hebben jullie al goed gedaan 🥰
Mijn advies z ...
De vroedvrouw stelde voor om zo een systeem te kopen met een soort slangetje die je aan de borst hangt met een flesje met melk in.van wanneer ze zuigt krijgt ze wat van die melk die in dat flesje zit.een soort beloning.ma dat zie ik echt niet zitten.kheb dat ook gezegd ,ik voel me daar niet goed bij...kzeg ben ik niet bezig met een dier he tis wel mijn dochter.een hond geef je een beloning als hij iets doet...niet mijn dochter
7 maanden geleden
Reactie op katrijn.
Ons zoontje kwam ook moeilijk bij en was pas op 3w terug op geboortegewicht ...
Na 3 weken is onze dochter net niet op geboortegewicht. Ze komt nu wel ongeveer 20gr per dag bij. De weegmoment zijn inderdaad stresserend... Fijn om te lezen dat het toch gelukt is met de borstvoeding. Dat geeft hoop dat het voor ons ook nog goed kan komen.
7 maanden geleden
Reactie op jeska24
Bij geboorte woog ze 3,070gr vandaag 2,980gr.was 80gr bij gekomen sinds maa ...
Afkolven lukt bij mij ook niet vaak, net omdat ik anders geen momenten van rust heb of om zelf te eten of te douchen. En voor jezelf zorgen is toch ook belangrijk, anders kan je niet voor je baby zorgen.
7 maanden geleden
Ik ben op aanraden van mijn vroedvrouw gestart met afkolven na elke voeding. Dit gaf ik dan volgend voeding bij nadat dochter aan borst had gedronken . Zo blijft je productie. Is wel intensief. Na een week kolfde ik enkel nog ‘s morgens na omdat je dan het meeste melk hebt. Dit gaf ik dan nog bij savonds of op momenten dat ze aan borst in slaapviel/ niet goed doordronk uit vermoeidheid
6 maanden geleden
Reactie op chlovdst
Ik zou eens met een lactatiekundige praten, er is vaak een reden dat de BV ...
De vroedvrouw die aan huis komt is lactatiedeskundige. Maar een echt probleem konden we niet binden, behalve dat ze een trage eter is. De laatste twee weken is ze met het bijvoeden 20 a 25 gr per dag bijgekomen. Voorlopig krijgt ze dus een combinatie van borstvoeding en flesvoeding. Nu twijfel ik wat ik wil doen. Dit aanhouden, proberen terug te gaan naar volledige borstvoeding? We hebben nog 3 kinderen die graag wat aandacht krijgen en ik wil graag mijn opleiding volgens afstandsonderwijs terug oppikken. Maar uiteraard wil ik ook het beste bieden aan de jongste telg...Borstvoeding is nu al bijna een fulltime job, met het bijvoeden. Is dit allemaal wel haalbaar?