32 Reacties

7 maanden geleden

Je kan voorstellen om fles en borst te combineren? Zo geraakt de baby op gewicht en stopt jouw productie niet. Wanneer ze op gewicht is, kan je misschien weer terug overschakelen naar volledige borstvoeding.

7 maanden geleden

Ons ventje was heel rap afgevallen in het begin. Dit omwille van keizersnede komt de borstvoeding later op gang. Wat er mij gezegd was om te doen is eerst aanleggen dan wat ik afkolf geven via een flesje zo heb je zicht op wat er binnen gaat. Omdat ik in het begin nog niets afgekolfd had kreeg hij een flesje kunstvoeding tot ik genoeg kon afkolven. Maar het eerst aanleggen is noodzakelijk voor de productie.

7 maanden geleden

Hey,ik bevallen op 15/6.borstvoeding gaat ook zeer moeilijk.ze wil niet krachtig genoeg zuigen of ze valt constant in slaap.ook afkolven ma soms lukt dit soms ook niet.want meestal als ik moet afkolven begint ze te wenen.

7 maanden geleden

Reactie op celine80

Ons ventje was heel rap afgevallen in het begin. Dit omwille van keizersned ...
Ja, ik geef sowieso eerst borstvoeding voor een flesje te geven. Kolven lukt maar 1 of 2 keer per dag, omdat ze heel traag drinkt aan de borst en er dus weinig tijd tussen voedingen is.

7 maanden geleden

Reactie op kristiens

Ja, ik geef sowieso eerst borstvoeding voor een flesje te geven. Kolven luk ...
En hoeveel cc geef je dan vd fles?en doe je dit na iedere voeding?

7 maanden geleden

Reactie op jeska24

Hey,ik bevallen op 15/6.borstvoeding gaat ook zeer moeilijk.ze wil niet kra ...
Ja, is hier hetzelfde. Ze valt snel in slaap aan de borst en afkolven tussendoor lukt bijna niet door de lange voedingsmomenten en huilende baby

7 maanden geleden

Reactie op kristiens

Ja, is hier hetzelfde. Ze valt snel in slaap aan de borst en afkolven tusse ...
Ik krijg ze zelfs niet wakker.snachts ook niet.deze nacht geslapen van 00u30 en om 7u15 heb ik ze moeten wakker maken.je zou denken ze gaat grote honger hebben ma helaas.wat sabbelen en terug in slaap

7 maanden geleden

Borst geven + afkolven, en dan telkens beide geven. Nu doe ik alleen borstvoeding en op aanvraag mijn dochter heeft nu overgewicht (9weken) 😂

7 maanden geleden

Reactie op jeska24

En hoeveel cc geef je dan vd fles?en doe je dit na iedere voeding?
Ze krijgt 30ml bij nu, tot hiertoe 2x per dag, maar vroedvrouw zegt dit bij elke voeding te doen

7 maanden geleden

Reactie op kristiens

Ze krijgt 30ml bij nu, tot hiertoe 2x per dag, maar vroedvrouw zegt dit bij ...
Ik moe dit 3xper dag doen 30cc

7 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Je kan voorstellen om fles en borst te combineren? Zo geraakt de baby op ge ...
Dat is wat de vroedvrouw voorstelt. Ze zijn er wel hij dat we dan mogelijk gaan moeten blijven combineren, wat ik liever niet wil. Aan de andere kant, zolang ze borstvoeding krijgt, heeft ze nog antistoffen mee.

7 maanden geleden

Reactie op kristiens

Dat is wat de vroedvrouw voorstelt. Ze zijn er wel hij dat we dan mogelijk ...
Wij geven ons zoontje ‘s nachts een flesje borstvoeding (ik kolf dan terwijl) en voor de rest krijgt hij volledig aan de borst. Dat is bv. ook een optie.

7 maanden geleden

Reactie op kristiens

Dat is wat de vroedvrouw voorstelt. Ze zijn er wel hij dat we dan mogelijk ...
Ik geef ook half borstvoeding in een flesje en half poedermelk omdat ik nog niet voldoende produceer en hij wil niet aan de borst drinken. Nu komt hij mooi bij ondertussen

7 maanden geleden

Reactie op jessicagatay

Ik geef ook half borstvoeding in een flesje en half poedermelk omdat ik nog ...
Is het de bedoeling om op termijn volledig borstvoeding te gaan geven? Hoe bouw je dan op? Door te kolven?

7 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Wij geven ons zoontje ‘s nachts een flesje borstvoeding (ik kolf dan terwij ...
Ik dacht dat 's nachts voeden belangrijk is voor de melkproductie. Ik merk dat onze dochter vooral in de namiddag wat extra kan gebruiken. Afkolven in de namiddag levert dan ook niet veel op, helaas.

7 maanden geleden

Reactie op kristiens

Is het de bedoeling om op termijn volledig borstvoeding te gaan geven? Hoe ...
Ja powerkolven ben ik nu volop met bezig in combinatie met domperidon ik merk momenteel al een klein verschil elke dag een 50 ml meer kan ik kolven en dan geef ik alles op een dag wat ik afgekolfd krijg en de andere voedingen poedermelk. Eens ik voldoende melk heb zelf dan zal hij dus enkel nog mijn melk in een flesje krijgen en geen poeder meer

7 maanden geleden

Reactie op kristiens

Ik dacht dat 's nachts voeden belangrijk is voor de melkproductie. Ik merk ...
Terwijl mijn man een flesje geeft met afgekolfde melk van de nacht voordien, kolf ik opnieuw af. Dan blijft de productie toch op gang? ☺️

7 maanden geleden

Ons zoontje kwam ook moeilijk bij en was pas op 3w terug op geboortegewicht (nu is hij 4w). Hij viel gewoon altijd in slaap aan de borst, waardoor hij kort maar gulzig dronk. Ik moest hem voeden in volle licht, in zijn pampertje en met een fris doekje om hem te wekken, maar soms zonder succes. Mijn wekker stond ook om de 3u. Bij ons heeft afkolven en bijgeven met een flesje wel geholpen. 30cc wanneer het kan (maar dat deed ik niet ‘s nachts) en dat was (met kleine sprongetjes) te zien op de weegschaal. Ik vond de momenten dat de vroedvrouw langskwam om hem te wegen heel stresserend.

7 maanden geleden

Hoi! Hier hetzelfde scenario gehad op 2-3 weken. Wij hebben toen op aanraden van onze vroedvrouw een flesje van 30ml bijgegeven na elke borstvoeding. Dit voor max een weekje. Onze dochter is toen echt veel bijgekomen (was nodig voor die geelzucht) & zij zat na deze week meteen op volledige borstvoeding. Heb toen na deze week eerst wat extra aangelegd (om de 2-3u), maar nu is het gewoon op vraag & dat is soms pas om de 4-5u. 's ochtends kolf ik na een voeding (ergens tussen 5u & 11u) nog af en deze melk vries ik in om al een voorraad te leggen voor wanneer we op termijn flesjes willen geven met borstvoeding. Dit gaat allemaal heel goed bij ons, maar moest je in contact kunnen komen met een vroedvrouw, raad ik je dit echt aan 🥰 onze vroedvrouw heeft ons hier super goed in geholpen! 🙏🏼🫶🏼

7 maanden geleden

Reactie op chloedg

Hoi! Hier hetzelfde scenario gehad op 2-3 weken. Wij hebben toen op aanra ...
Hey,ik heb een zelfstandige vroedvrouw en van haar zou ik haar iedere 2h moeten wakker maken...ik krijg haar zelfs ni wakker.nu eet ze rond de 4a5h.snachts slaap ze meestal al door.ze slaapt enorm veel.ze krijgt wel 3xper dag 30cc extra na de borst.ik geef ze ook eten op vraag maar meestal maak ik ze wakker als er max 4h tussen zit.