16 Reacties
3 maanden geleden
Is er misschien iets veranderd in zijn routine? Dat ie naar de crèche gaat? Of onthaalouder? Of dat ie vaste voeding krijgt of prikjes heeft gehad? Mijn zoontje heeft dat wel eens als ie precies veel te verwerken heeft 🤷
3 maanden geleden
45 min is net 1 slaapcyclusje. Als mijn zoontje na 45min boos huilend wakker wordt is dat meestal omdat hij te laat in zijn bedje zat en oververmoeid was.
3 maanden geleden
Reactie op DandelionSell
Is er misschien iets veranderd in zijn routine? Dat ie naar de crèche gaat? ...
Neen, vroeger sliep hij zelfs veel later (rond 23u) we zijn een maandje bezig me routine op te bouwen. Door slaapregressie was alles even overhoop we beginnen nu pas wat structuur te vinden
3 maanden geleden
Reactie op MariekeD88
45 min is net 1 slaapcyclusje. Als mijn zoontje na 45min boos huilend wakke ...
Ohh :/ ik heb zelfs paar keer geprobeerd om hem rond 19u in bed te leggen, maar het was altijd vechten en viel hij pas na een uur of 2 in slaap ☹️
3 maanden geleden
Reactie op frhnbstnci
Ohh :/ ik heb zelfs paar keer geprobeerd om hem rond 19u in bed te leggen, ...
Hier is soms gewoon door kwartier te laat te zijn. Wij hebben bedtijd om 19u maar dat schuift soms door tijdstip van laatste dutje. Soms is laatste dutje heel vroeg geweest waardoor 18u30 een betere bedtijd is maar dat is praktisch niet haalbaar hier. En dan raakt hij snel oververmoeid en wordt dan vaak nog eens wakker.
3 maanden geleden
Reactie op frhnbstnci
Ohh :/ ik heb zelfs paar keer geprobeerd om hem rond 19u in bed te leggen, ...
Dan lijkt het mij alsof je hem te vroeg in bed wil leggen... Als je blijft vechten met je baby en het zo lang duurt, bouwt ie een negatieve associatie op met slapen en dat wil je natuurlijk niet. Dat hij na 45min wakker wordt kan betekenen dat hij of te moe is, of niet moe genoeg om de cycli te koppelen. Mogelijk helpt het om dutjes overdag wat in te korten/te verlengen...
3 maanden geleden
Ik had dat ook en ik doe nu 13u tellen vanaf dat ze wakker is geworden ‘s morgens en dat is dan bedtijd. En dat helpt nu wel voor haar. Ze is dan moe genoeg om te slapen. Staat ze later op dan verschuift dat haar bedtijd ook. En zo zijn haar dutjes nu ook beter. Doe het nu twee dagen zo en merk al verbetering
3 maanden geleden
Reactie op Dgf
En hoe lang laat je de dutjes duren?
Eerlijk gezegd ik maak haar nooit wakker tenzij ze ineens tot 18u zou slapen met haar laatste dutje. Ze regelt dat zelf. Vaak is het ‘s morgens 45 tot een uur en ‘s middags 1u tot 2u en dan laatste nog uur maar kan ook 45min zijn.