10 Reacties
3 maanden geleden
Hallo,
Ik geef ook nog borstvoeding aan mijn 14 maanden dochter (2-4 x per dag) en ik ben ondertussen 10 weken zwanger. Zowel de gynaecoloog, huisarts als endocrinoloog (opvolging schildklier) stonden hier volledig achter en het zou op geen enkel vlak een probleem mogen zijn. Zolang mijn dochter het wil, ben ik van plan om borstvoeding te geven. Dus ook rond en na de bevalling. Volgens al mijn artsen was is dit oké. Mijn gynaecoloog zei me dat als het lukt om al borstvoedend zwanger te geraken, je lichaam er klaar voor is om een zwangerschap tot een goed einde te brengen in die omstandigheden (= al borstvoedend). Dus je moet je niet opgejaagd voelen om te stoppen ☺️
3 maanden geleden
Hier hetzelfde. Heb een peuter van 18 bijna 19 maanden en geef nog steeds borstvoeding, kreeg de raad bij mijn eerste echo om na 20 weken te stoppen omdat het vroeggeboorte zou opwekken(?!). Ik haal ook men info van LLL dus trek er me niks van aan. Zou toch raar zijn dat de natuur zo in elkaar zou zitten?
3 maanden geleden
Hi! Bedankt voor jullie reactie! Dat helpt echt en nu voel ik mij weer gesterkt om gewoon mijn gevoel te volgen. Ik wil eigenlijk ook gewoon blijven doorvoeden zolang het kan maar door mijn omgeving en de raad van mijn dokter voelde ik mij toch verplicht om af te bouwen. Mijn productie is wel aan het verminderen (volgens LLL valt het bijna bij alle vrouwen stil in de tweede trimester). Veel succes nog met de zwangerschap en borstvoeding! ☺️
2 maanden geleden
Hi allemaal! Hoe verloopt de borstvoeding bij jullie? Ik ben ondertussen 16 weken zwanger en mijn productie is bijna volledig stilgevallen. Zoontje drinkt nog wel maar het is nu (voor de eerste keer ooit) echt heel pijnlijk. Ik blijf voorlopig doorzetten want in de derde trimester start het normaal weer op maar ik vind het best wel lastig.
2 maanden geleden
Hi, hier is de productie ook echt minimaal intussen, maar mijn dochter drinkt wel nog regelmatig. Ze drinkt ‘s nachts ineens wel veel minder dus dat is mooi meegenomen 😉 de pijn varieert wat maar ik vind het al bij al meevallen, toch zeker in vergelijking met de opstart toen ik een vreselijke kloof had aan 1 borst.
één dag geleden
25 weken hier, geen melk op de moment en weigert alle groeimelken. Ze tuttert enkel om in slaap te vallen, moet wel zeggen dat het eerste trimester echt zwaar was zeg met die pijnlijke tepels.