Hoi,
Kan een gynaecoloog op de echo tijdens zwangerschap zien of je een zwakke baarmoederhalsmond hebt en controleert dit automatisch tijdens ook? En zou hij dat zeggen of is dat niet zo belangrijk tijdens zwangerschap en pas op het einde?
Bedoel je een cervixinsuffienctie? Dat betekend dat de baarmoederhals korter en korter wordt. Dit word ook dan met een inwendige echo gecontroleerd. Nu bij geen klachten van eventuele vroeg geboortes controleren ze het niet elke keer.
Mijn gyn heeft op mijn 21w echo gekeken naar mijn baarmoederhals en daar was hij nog oké op. Dus vermoed dat ze het op echo kunnen zien of die nog lang genoeg is 🤔 ik dacht eerlijk dat ze dit altijd pas konden weten met een inwendig onderzoek (bij mijn vorige kids)
Bij mij werd de baarmoederwand gecontroleerd bij de vorige controle via een inwendige echo. Dan kunnen ze de baarmoederwand meten. Bij mij werd het gecontroleerd wegens extreme harde buiken die ik ook voelde in mijn rug. Zonder reden word dit nog niet gecontroleerd denk ik..
Bij meten ze deze elke keer standaard omdat mijn zoon 4 weken te vroeg geboren was.
Bij de 20 weken echo was het inwending en bij de 24 via de echo.
Beide kan. Ik vermoed gewoon dat inwenig nog iets meer precieser is.
Heeft dat niet eerder te maken met de bekkenbodemspieren?
Idd dat komt door je bekkenbodemspieren. Na 4 zwangerschappen heel veel last van. Nu met deze zwangerschap al oefeningen gekregen van mij kiné en zeker ook voor na de bevalling 😱