5 Reacties

2 dagen geleden

20 harde buiken per dag is heel normaal op deze termijn zeiden ze tegen mij... ik ging met hetzelfde naar de materniteit enkele weken geleden. Ik heb de afgelopen dagen iets minder gesport en ook minder last. Vooral bij volle blaas en stofzuigen nog harde buiken gehad!

2 dagen geleden

Reactie op Evelienvs92

20 harde buiken per dag is heel normaal op deze termijn zeiden ze tegen mij ...
En wat zeiden ze nog ?? Want toch eventjes paniek hier…

2 dagen geleden

Reactie op LittleBoontje2025

En wat zeiden ze nog ?? Want toch eventjes paniek hier…
Niets gewoon dat het vanaf 20 weken heel normaal is om een 20-tal harde buiken per dag te hebben. Dat die vooral komen bij stress, inspanning en volle blaas. Ze zeiden wel als het tijdens fysieke activiteiten is dat je best even rust of gaat zitten dan... maar niets om ongerust over te zijn. Ze hebben mij 3 kwartier aan de monitor gehangen toen. Je kan hiervoor altijd een extra monitor laten doen, dan ben je gerust dat het "maar harde buiken" zijn en niets anders... die menstruatiepijn had ik toen ook, en bleek groeipijn van de kleine banden.

2 dagen geleden

Ik heb het ook regelmatig , nu bijna 26 weken, overlaatst wel naar het verloskwartier gestuurd geweest door de vroedvrouw omdat ik ze om de 5 minuten had , ik heb aan de monitor gelegen en alles was oké, ik heb vaak last van de blaas dus ik vermoed dat ik ze daarvan krijg😊

7 uur geleden

Ik heb gisteravond voor de eerste keer harde buik met menstruatie achtige krampen gehad. Tegelijkertijd ook pijn in mn heup en in mijn rug. Vond het best beangstigend en het bleef ook heel de avond duren. Een uur in een warm bad gezeten, was nog niet over. Pas na een paracetamol begon het wat te minderen. Vandaag voel ik me lichamelijk beter, maar ik moet zeggen dat ik echt nog wat onder de indruk ben emotioneel. Vond het echt eng, omdat je overal leest dat een harde buik geen pijn mag doen. Vonden jullie dit ook beangstigend?