8 Reacties

vorig jaar

Als de placenta voor de uitgang ligt dan is het bijna zo goed als zeker dat je met een keizersnede zal bevallen. Tenzij je placenta zich nog verplaatst maar normaal gebeurd dit niet zo vaak meer na 20 weken. Je zal vermoed ik wat meer opgevolgd moeten worden door je zorgverlener.

vorig jaar

Navelstreng zit hier ook aan de zijkant vast, gyneco zei dat dit geen probleem was, gewoon iets waar ze extra alert voor moeten zijn tijdens de bevalling zodat ze niet hard aan de placenta trekken… bij mij ligt hij wel niet voor de uitgang…

vorig jaar

Reactie op cdr1998

Als de placenta voor de uitgang ligt dan is het bijna zo goed als zeker dat ...
Mijn placenta ligt ook aan de onderkant en net niet over de baarmoederhalsmond. Bij mij zei de gynaecoloog dat dit vaak nog stijgt tijdens de zwangerschap dus bij mij is het nog op te volgen dus dat kan wel nog hoor.

vorig jaar

Reactie op shauniL

Mijn placenta ligt ook aan de onderkant en net niet over de baarmoederhalsm ...
Oooh oke, mijn gynae zei dat dit na een tijdje wel stopt met verplaatsen, maar misschien is dit ook wat anders bij elke persoon!

vorig jaar

Reactie op Michelle79

Navelstreng zit hier ook aan de zijkant vast, gyneco zei dat dit geen probl ...
Hadden ze bij jou iets gezegd over de grote en gewicht van het kindje? Die zouden dan een stuk kleiner zijn werd mij verteld?

vorig jaar

Reactie op shauniL

Mijn placenta ligt ook aan de onderkant en net niet over de baarmoederhalsm ...
Bij mij ligt het er wel voor jammer genoeg , het kon nog schuiven maar vermoedelijk niet genoeg meer

vorig jaar

Reactie op akino

Hadden ze bij jou iets gezegd over de grote en gewicht van het kindje? Die ...
Oh dat kan.. ze had op de 20 weken echo meer het gewicht van 19 weken.. ze was idd klein.. ze had totaal niet gezegd dat die navelstreng er mee te maken had?

vorig jaar

Reactie op akino

Bij mij ligt het er wel voor jammer genoeg , het kon nog schuiven maar verm ...
Mijne was net wel, net niet dus het kon nog. Maar uiteindelijk betekent dat dan gewoon een keizersnede en dan denk ik zolang het kindje daar niet vanaf ziet wie ben ik dan om te klagen over een keizersnede. Dan ben ik er liever op voorbereid dan dat je last-minute met een spoedkeizersnede zit waarbij je mentaal daar helemaal niet op voorbereid bent. Maar zo probeer ik er wel positief naar te kijken. 🙃