2 Reacties
2 dagen geleden
Wat jammer dat je jou zo voelt! Maar zoals je zelf zegt een zwangerschap is best intens! Ik heb tot week 17-18 heel veel kwaaltjes gehad en hetgeen ik nu ervaar kan ik niet vergelijken met toen maar zoals jij nu alles omschrijft had ik toen ook! En mocht het toen deze periode geweest zijn dan zat ik er echt mentaal helemaal onderdoor! Ik zou zeggen, praat erover eventueel met je huisarts (die kan je eventueel doorverwijzen). Of je vroedvrouw, gynaecoloog. Mijn HA verwees me toen door naar groepen voor kwetsbare moeders. Nooit naartoe gegaan omdat ik niet het gevoel had dat dat me kon helpen. Mocht ik er verder door gezeten hebben zou ik wel de stap gezet hebben. Natuurlijk hebben de hormonen (jammer genoeg) enorm veel van op alles. Ik zou zeggen probeer ook naar buiten te gaan, eens een wandeling maken, een frisse neus halen... maak een lijstje met dingen die je leuk vind om te doen die misschien je gedachten kunnen verzetten 😊 hier loopt ook niet alles perfect maar probeer wel overal het positieve van in te zien 🙈
2 dagen geleden
Ik denk dat de emoties en onzekerheden zeker normaal zijn! Bij ons op de materniteit zit ook een psychologe waar je deze onzekerheden mee kan bespreken :)