14 Reacties
2 dagen geleden
Als ze niet regelmatig komen is het oke. Ik heb eergisteren nog een uur op de verlosblok gelegen want bij mij waren het er wel veel op een uur, zagen ze ook op de monitor.
Uiteindelijk cervixmeting en wissers afgenomen, maar alles was ok. Moest meer rusten en niet te veel inspannen, maar zelf met meer rust en amper inspanning heb ik ze..
2 dagen geleden
@inne88 ik heb daar in de dag ook vaak last van en in de avond ook het zelfde je kan altijd langs de materniteit gaan die zijn er voor u te helpen en gerust te stellen 🙂
2 dagen geleden
Ja ik zit al thuis van mijn 6weken (verwijderd ophet werk door risico's) dus ik doe het sowiso al wat rustiger. Mss wel wat stress door de verhuis ed. Ik heb ook co ouderschap met mijn exman dus de week dat mijn 3kids er zijn is het sowiso al wat drukker 🙂 mss moet ik het nog een dag of 2 afwachten. Ik ben helaas wel gekend met weeënremmers (toen 4dagen verbleven op materniteit aan het infuus) van de oudste zoon wel 17jaar geleden ondertussen maar erges blijft die schrik er wel ook bij de andere kids toen ik zwanger was van hun 🙂
2 dagen geleden
Ik heb sinds een week ook erg veel last van harde buiken. Afgelopen zaterdag bijna de hele dag aan een stuk. Heel erg lastig. Mij werd vertelt dat ze vooral geen pijn mogen doen. Van zodra dat dat wel het geval is, 'moet' je langsgaan. Maar als je je ongerust voelt, zou ik langsgaan/bellen dat je een vroegere afspraak kan hebben. Er is je hoofd mee blijven rondlopen met de vraag of het kwaad kan voor het kleintje, geeft (denk ik dan) ook nog stress. Wat misschien beter te vermijden is...
2 dagen geleden
Ik heb dit beginnen krijgen vanaf 22 a 23w.. maar waren toen echt extreme hele dag door en trok door naar mijn rug. Heb toen ook 2 weken gewacht tot ik naar de gynaecoloog moest gaan. Ze heeft toen mijn baarmoederwand gecontroleerd. Ik moet meer rusten ondanks ik al zo lang thuis zit en moet nu elke avond een pilletje steken om mijn baarmoederwand sterk te houden en vroeggeboorte te voorkomen. Sinds ik da pilletje elke avond steek heb ik minder last ervan maar heb nog steeds dagelijks last van harde buiken zelfs als ik hele dag rust. Ik moet over 2 weken terug en ga er dan nog eens over praten. Als je echt schrik hebt kun je best eens bellen naar materniteit, ook al is het om gerustgesteld te worden want iedereen zijn lichaam is tenslotte anders..
2 dagen geleden
Reactie op Joketjeuh
Ik heb dit beginnen krijgen vanaf 22 a 23w.. maar waren toen echt extreme h ...
Goh ja ik twijfel wat 🙈 in de avond zijn ze soms ook wel best lastig en stokt mijn adem daardoor precies soms. Ze lijken idd ook door te trekken naar mijn rug af en toe 🤔 gelukkig heb ik ze door de dag amper kan ze dan echt op 1 hand tellen. Ik wacht vandaag sowiso nog af en anders idd is bellen want zo ongerust en die stress lokt het ook wel uit.
2 dagen geleden
Reactie op inne88
Goh ja ik twijfel wat 🙈 in de avond zijn ze soms ook wel best lastig en st ...
Idd stress is zeker ook niet goed hiervoor. Van mij was het toen echt bijna volledig dar door dat ik die extreme harde buiken had. Nu is het meer verspreid over de dag en voel ik het enkel in mijn buik en nie meer in de rug. Je kan idd nog beetje afwachten maar als je er zoveel stress van krijgt zou ik gewoon eens bellen naar materniteit en horen wat zij zeggen.. hopelijk is het snel iets beter 🍀
2 dagen geleden
Ik had bij inspanning ook last van harde buiken. 'S avonds heb ik gewoon een enorm gespannen buik alsof ik ga ontploffen (maar dat is geen "harde buik")...
2 dagen geleden
Reactie op Evelienvs92
Ik had bij inspanning ook last van harde buiken. 'S avonds heb ik gewoon ee ...
Ja die gespannen buik heb ik ook eerder zo opgeblazen gevoel buik 🙈 ik ga het wat in het oog houden de volgende dagen. Deze week is een iets rustigere week. Maar als ik tel heb ik vandaag door de dag maar 1 harde buik gehad 🤷♀️ het is echt altijd in de avond. En menstruatiepijn maar vermoed dat dat eerder van de groeipijnen is 🙂 4 zwangerschappen meegemaakt en nog zo onzeker zijn erg 😅
één dag geleden
Ik had ook constant last v harde buiken en steken. 😔 Zware job en slecht zijn. De dokters zeiden allemaal (HA + Gynaecologe) dat het een teken is dat je lichaam wat over z'n grenzen heen aan het gaan is en dat je wat moet rusten. Zolang je geen bloed verliest is het niets waar je bang voor moet zijn. Maar probeer te rusten waar mogelijk! ☺️