5 Reacties

4 dagen geleden

Geen idee. Heeft de gynae ook gezegd wat de mogelijke reden kan zijn van het gewicht? En word je nu dan wat sneller opgevolgd? Het is natuurlijk ook altijd een schatting, maar ik begrijp dat je niet op je gemak bent. Gelukkig is er tegenwoordig heel veel mogelijk mocht het te vroeg geboren moeten worden.

4 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap werd onze dochter ook zwaar geschat op de voorlaatste controle. Dan spraken ze ook over inleiden als het gewicht zo bleef stijgen. Maar op mijn laatste controle voor mijn bevalling was daar dan helemaal geen sprake meer van. Elke kindje volgt zijn eigen groeicurve. Ik zou mij niet te veel zorgen maken en gewoon de volgende controle afwachten

2 dagen geleden

Hier ook echo op 24 weken gehad en de baby woog toen 885 gram, wat volgens mijn gynae boven de curve was.. moet woensdag suikertest doen dus zal dan al hopelijk zwangerschapsdiabetis kunnen uitsluiten, maar mijn gynae ging het gewoon goed in de gaten houden zei ze

2 dagen geleden

Ik op 21 weken ook fel boven de gemiddelde curve( pc 90) op 23 weken was hij al iets meer naar de gemiddelde curve getrokken (pc 76). Mijn gynaecoloog zei dat dit nu nog niks zegt over het geboortegewicht. Pas op het einde van de zwangerschap is het van belang om het gewicht goed in de gaten te houden gezien het nu allemaal nog kan veranderen en toch meer kan stabiliseren naar de gemiddelde curve 😊

2 dagen geleden

Vreemd. Hier 25 weken en baby werd rond de 860g geschat. Perfect binnen de marges werd me verteld. Zou nog niet panikeren.