17 Reacties
één dag geleden
Ik moest de uitgebreide test ook doen omdat mijn waarde 136 was. Maar het bleek vals alarm, want bij de uitgebreide test waren de waardes normaal!
één dag geleden
Ik had bij de eerste test 151, dus moest ook de uitgebreide versie doen en toen waren alle waarden in orde. Heb inderdaad al vaker gehoord bij vriendinnen dat de eerste test afwijkend is en de uitgebreide normaal.
één dag geleden
Ik had bij mijn eerste zwangerschap een afwijkend resultaat. Wat was er gebeurd? Drankje in de ochtend nuchter ad fundum gedronken en per direct naar m´n vroedvrouw vertrokken met de auto, mijn man was chauffeur en aangekomen bij de vroedvrouw meteen bloedstaal afgenomen. Ik weet niet meer wat mijn waarden waren maar dus ook ik moest uiteindelijk de uitgebreide suikertest doen. Als je de suikertest doet dan heb je meestal nog het een en het ander te doen voor ze je bloed prikken... je maakt snel een ommetje, bent met iets bezig,... omdat ik in de tijd na het drinken van het drankje helemaal niets meer heb gedaan waren mijn waarden waarschijnlijk net te hoog.
De uitgebreide test was prima. Geen zwangerschapsdiabetes. Ook nu bij mijn tweede zwangerschap meteen de uitgebreide test gedaan en deze was ook prima. Niets aan het handje.
één dag geleden
Ik had vandaag net 130 dus moet ook een uitgebreide laten doen. Wist niet dat zo veel op de uitgebreide wel oke zaten, motiveert wel na de tegenvaller!
één dag geleden
Idem, hier bij 2e zwangerschap ook 130.. Bij vorige zwangerschap had ik 141 en bij de uitgebreide was alles OK.
Ik vraag het volgende week eens aan de gynaecoloog.. Momenteel wat proberen op te letten 😕
één dag geleden
Bedankt allemaal! Hebben jullie tips voor die uitgebreide test? Ik ben geen held in bloedprikken 🥲
19 uur geleden
Reactie op avrildaughry
Bedankt allemaal! Hebben jullie tips voor die uitgebreide test? Ik ben geen ...
Ik kreeg een infuusje, dus maar 1 prik!
15 uur geleden
Ik moet morgen mijn test doen, direct de uitgebreide (standaard in ons ziekenhuis). Hebben jullie de dag voordien op jullie voeding gelet? Ik heb net op het werk 3 koekjes met chocolade gegeten en voel mij al schuldig...
15 uur geleden
Reactie op Evelienvs92
Ik moet morgen mijn test doen, direct de uitgebreide (standaard in ons ziek ...
Nee ik heb gewoon normaal gegeten! Inclusief koekjes :)
14 uur geleden
Reactie op Evelienvs92
Ik moet nuchter zijn voor de uitgebreide test vanaf deze avond 22u...
Ahja dat moest ik ook! Maar moest al om half 7 in de ochtend gaan voor de test.
Maar de dag ervoor dus wel gewoon normaal gegeten, geeft het beste beeld weer denk ik.
6 uur geleden
Ik had op mijn suikertest 144 ..
en wat blijkt nu na mijn suikertest dat ik zwangerschapsdiabetes heb..