Nog kindjes die een RSV infectie hebben doorgemaakt en nu nog veel last hebben van het hoesten? Vorige week rsv gehad maar de hoest wordt hier precies erger. Geen koorts meer of andere symptomen maar het hoesten is bijna continue aanwezig. We spoelen regelmatig neusje, gebruiken neusdruppels (week gedaan, dan week gestopt en nu vandaag weer herbegonnen) maar de hoest blijft hardnekkig aanwezig. Om te slapen zetten we bedje hoog, uitje opengesneden, verstuiver aangezet op de kamer. Ik denk dat we het maximale doen maar het is vervelend want wordt zo heel snel wakker uit zijn dutjes en nachtslaap is ook regelmatig verstoord. Eet en drinkt goed (behalve fruit maar dat is nooit goed gegaan). Hopelijk snel over want vermoeiend voor ons allen 馃槾
Mijn dochtertje is opgenomen geweest met rsv in het ziekenhuis, had zuurstof nodig. Hoesten toen ook fel. Maar dit is nu wel serieus verbeterd op 1 week tijd.
Misschien kan je wel even naar de huisarts voor naar de longen te laten luisteren ?
Hier ook RSV. Gelukkig geen opname en de koorts is ook over. Maar pediater zei dat de hoest tot 3 weken kan aan houden. Als je ongerust bent idd nog eens langs de dokter. Mij hadden ze vorige keer gezegd dat als ik niet gerust was, ze haar een nachtje opnemen en aan de monitor leggen.
Bij ons zei de pediater idd ook dat de hoest nog weken kon aanhouden. Als je ongerust bent, zeker nog eens langs de kinderarts gaan want bij ons was het ge毛volueerd naar een (beginnende) longontsteking. Veel moed 馃崁
Ja het zijn soms hoestbuien dat hij heeft tijdens zijn slaap. Nu ongeveer 1,5 week aan de hand. Al geweest naar de huisarts maar zit tussen neus en keel. Niets in de longen. Het is gewoon enorm veel slijm die aangemaakt wordt en dat blijft zitten.
Ja het zijn soms hoestbuien dat hij heeft tijdens zijn slaap. Nu ongeveer 1 ...
Wij gaan voor alle ziekten die ons kindje heeft naar een osteopaat die causopractie doet. Hier wordt getest via kinesiologie waar je kindje last van heeft en dan krijg je "korreltjes" mee die je moet oplossen in water en geven. Allemaal op natuurlijke basis. Ons zoontje liep al 2 weken rond met covid en t werd erger en erger en wij zijn naar haar toe gegaan en wij hebben hiervoor korreltjes gegeven en na 1.5 dag was het al v茅茅l beter. Mocht je hier voor open staan kan ik jou een link geven van een overzicht waar er bij jou in de buurt zo iemand is die causopractie beoefent. Ons zoontje is 7.5maand en wij zijn nog nooit met hem bij de dokter geweest. 馃┑
Mijn dochtertje is opgenomen geweest met rsv in het ziekenhuis, had zuursto ...
Hoe wist je dat ze moest opgenomen worden? Onze dochtertje had sinds vorige zondag koorts en sinds dinsdag piepende en zware ademhaling. Pediater zei bronchitis en waarschijnlijk RSV, enkel aerosol puffer voorgeschreven maar ze hoest nog steeds en veel slijmen.
Hoe wist je dat ze moest opgenomen worden? Onze dochtertje had sinds vorige ...
Had ook een piepende ademhaling, koorts en zware hoest maar mijn dokter had ons doorgestuurd naar spoed. En maar goed. Daar aan de saturatie gehangen, schommelde rond de 90-94.
Terwijl ze wel oke leek in ons ogen.
3 dagen zuurstof moeten hebben om haar longen het gemakkelijker te maken om te genezen...
Ons dochter at en dronk ook nog en ze speelde ook.. dus had het ook nooit g ...
Soms met momenten zag ik dat ze het moeilijker had. sneller ademen maar geen blauwe lippen ofzo.
Vooral tijdens de slaap zakte de saturatie.
Als baby's slapen neemt het lichaam over en als ze dan rsv hebben, nemen ze niet genoeg zuurstof op, omdat de kleine longblaasjes ziek zijn.
Als ze wakker zijn is da bewustzijn beter waardoor ze beter doorademen.
Had ook een piepende ademhaling, koorts en zware hoest maar mijn dokter had ...
Hier mag hij tot 90 zakken zonder toediening zuurstof. Hij is van deze nacht opgenomen met rsv maar omdat hij gisteren begon uit te drogen. Nu weer plaspampers en infuus alweer weg
Hier mag hij tot 90 zakken zonder toediening zuurstof. Hij is van deze nach ...
Bij ons zeide de kinderartsen het volgende:
Mocht niet wakker onder de 92 gaan voor een half uur
En tijdens de slaap geen half uur onder de 90
Ons dochter zakte vooral in haar slaap naar 87,89.
Rsv piekt blijkbaar ook op dag 4-5. Was heel duidelijk te zien bij ons dochter. Toen had ze het echt moeilijk met zuurstof en erna is het plots veel beter gegaan. Zo zeide de kinderartsen in het zh
Bij ons zeide de kinderartsen het volgende:
Mocht niet wakker onder de 92 ...
Ja hier idd als hij lager richting de 90 zit is het enkele seconden wel maar.. tis hier ook vooral extreme koorts mja dubbele oorontsteking door de rsv ook :(
Ja hier idd als hij lager richting de 90 zit is het enkele seconden wel maa ...
Ja ons dochter had ook in de 40 graden en een dubbele oorontsteking. Kreeg er antibiotica voor..馃槙toch echt erg die rsv eh... veel goede moed ! Effe doorbijten 馃崁