3 Reacties
10 maanden geleden
Ik was daar deze week ook mee bezig, maar wat breder getrokken naar gezonde vetten. Ik probeer hier veel in af te wisselen. Misschien wat inspiratie? Ik gebruik wel zoveel mogelijk biozuivel bio boter
Onderstaande had ik opgezocht.
1. Olijfolie – Een scheutje extra vierge olijfolie in groentehapjes of over pasta.
2. Kokosolie – Geschikt om in te bakken of door pap te mengen.
3. Roomboter – Ongezouten roomboter op brood of in gerechten.
4. Vette vis – Zalm, makreel of sardines (zonder graten en niet te vaak vanwege zware metalen).
5. Avocado – Rijk aan gezonde vetten en makkelijk te prakken of op brood te smeren.
6. Notenpasta – Amandelpasta of 100% pindakaas (zonder zout en suiker) op brood of door pap.
7. Volle zuivel – Zoals volle yoghurt, kwark of kaas, indien je baby zuivel verdraagt.
8. Eieren – Gekookt of als roerei, bevat ook goede vetten.
9. Chia- en lijnzaad – Kleine hoeveelheden (gemalen) door pap of yoghurt voor omega-3.
10 maanden geleden
Om te bakken gebruiken we meestal verschillende plantaardige oliën. We wisselen af owv de eigenschappen. Voor steak ofzo gebruiken we melkerijboter van everyday. Voor haar boterhammen is het ofwel 100% notenpasta (we hebben 2 soorten) ofwel margarine verrijkt met omega 3 van Boni
10 maanden geleden
Idem verschillende plantaardige oliesoorten. Vooral zachte margarine, olijfolie, zonnebloemolie en soms sesamolie. Heel veel notenpasta en tahin. Zonnenbloempitpasta is trouwens ook extra ijzerrijk dus geef ik ook af en toe!