5 Reacties

vorig jaar

Het startbedrag kan je al aanvragen wanneer je 5 maand zwanger bent en dat wordt dan zo'n 2 maanden voor de uitgerekende datum gestort. Er zijn dacht 5 'bedrijven' waar je je bij kan aansluiten voor het startbedrag en daarna automatisch het kindergeld. Ik denk dat er niet zo heel veel verschil in zit, maar je kan eens op hun websites kijken: FONS, Infino, KidsLife Vlaanderen, MyFamily en Parentia. Ik denk best je ziekenfonds ook op de hoogte brengen inderdaad. En eventueel nakijken waar je recht op hebt van bv. geboortegeschenken. Als je bevallen bent moet je daar ook je kindje aangeven dacht ik, maar misschien dat dat automatisch gaat, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Als je een vroedvrouw aan huis wil voor na de bevalling, kan je die ook best zo snel mogelijk aanvragen. Verder kan je eventueel kraamzorg al aanvragen als je dat wil. Dan kunnen ze alvast het dossier opmaken. Allicht vergeet ik ook dingen, maar dit zijn de dingen waar ik meteen aan dacht 馃槉

vorig jaar

Deel 1

vorig jaar

Deel 2

vorig jaar

Deel 3

vorig jaar

M'n gynaecologe gaf aan dat ik bij mn volgende afspraak (24w) het blad ga krijgen wat nodig is om het groeipakket aan te vragen. Verder zit ik ook bij CM, en eens je kindje geboren is moet je het geboortecertificaat aan hen bezorgen en krijg je ook een bepaald bedrag (je kan kiezen tussen geld of tegoedbon bij een babywinkel).