18 Reacties
één dag geleden
Reactie op Rani92
Ik zou 1 op 55 hebben voor bloeddrukproblemen die kunnen leiden tot zwanger ...
Bij mij was de kans 0.6% en ze laten mij ook aspirine nemen hoewel mijn bloeddruk ook oké is!
één dag geleden
Proficiat! Ik heb vorige week mijn 12 weken echo gehad en gisteren werd ik opgebeld door mijn gynaecoloog en ze zei dat ik aspirine moet innemen om hoge bloeddruk te voorkomen omdat ik in aanmerking kom blijkbaar. Maar wat ik niet begrijp, ik heb geen bloed laten prikken of dergelijke onderzoeken laten uitvoeren buiten mijn echo. Hoe komen ze hierbij? Ze hebben 2x mijn bloeddruk gemeten en dat was ook perfect (staat ook in mijn moederboekje genoteerd). Zogezegd zou ik de nodige uitleg van mijn vroedvrouw gekregen moeten hebben maar zij heeft mij ook niks verteld. Ik snap het niet. Alleszins een aspirine heeft zowiezo geen slecht effect voor mijn baby. Het heeft ook een bloedverdunnend effect en beschermt ook tegen zwangerschapsvergiftiging blijkbaar 😁
één dag geleden
Reactie op Deb_
Hoe heeft hij dat getest? Mijn gynaecoloog had de vorige keer gezegd dat hi ...
Ze testte via bloedvat te meten dat de placenta van bloed voorziet. Maar ze kon het maar langs 1 kant zien. En natuurlijk kan ze volgende keer testen maar dan neem ik al de aspirine dus dan zou het sowieso beter moeten zijn...
één dag geleden
Reactie op GY38
Proficiat! Ik heb vorige week mijn 12 weken echo gehad en gisteren werd ik ...
Ja ik denk dat ze een soort berekening doen via de bloedtoevoer. Maar idd wel raar dat je hiervoor nog niets ervan wist. Goed dat het geen effect heeft op de baby; ik hoop vooral ook op niet te veel effect op mij ;)
één dag geleden
Reactie op Deb_
Bedankt voor de info! Ik heb geen idee of mijn gynaecoloog dat gemeten heef ...
Normaal moet dat wel denk ik? Mijn BMI is net te hoog maar heeft niet per se daar iets mee te maken. Blijkbaar heeft maar 5% van de risicopatiënten (zoals mij) echt uiteindelijk een zwangerschapsvergiftiging. Ze willen gwn zeker zijn i guess 🤷🏻♀️
één dag geleden
Ik heb gisteren de bloedtest laten doen om te bepalen of ik een verhoogd risico heb op zwangerschapsvergiftiging.
Deze test was vrij nieuw blijkbaar en wordt nog niet terugbetaald (kost 30€).
Als ik vandaag geen telefoon krijg is alles in orde, anders moet ik iets van bloedverdunner bijnemen blijkbaar.
Op echo was er wel niets te zien waardoor ik een verhoogd risico zou hebben dus hopelijk is het gewoon oke!
één dag geleden
Reactie op RaadselachtigeRegen773064
Ik heb gisteren de bloedtest laten doen om te bepalen of ik een verhoogd ri ...
Ah ik wist niet dat ze daar ook apart op konden testen? Ik dacht dat mijn gynaecoloog dat al standaard in mijn bloedtest had gestoken maar ik weet natuurlijk niet of ze daar nu dan ook rekening mee had gehouden.
één dag geleden
Reactie op GY38
Proficiat! Ik heb vorige week mijn 12 weken echo gehad en gisteren werd ik ...
Dat is aan de hand van een aantal gegevens van jezelf zoals je bloeddruk, gewicht, lengte,.. en dan nog aantal gegevens dat ze uit de echo halen en dan in een algoritme steken... .
Is het ook cardio aspirine dat jullie moeten nemen?
één dag geleden
Bij mij gisteren alle gegevens verzameld. Ik hoor begin januari mijn risico. Dan moet ik terug op controle. Ik had nu 4 bloeddrukken tussen 120/80 en 100/60 dus dat was alvastgoed
één dag geleden
Ik moet ook asaflow nemen … mijn bmi is te hoog waardoor een vergrote kans. Ze berekenen dit op basis van lengte en gewicht en als uw Bmi binnen bepaalde waarden ligt dan laten ze u dat nemen. Ik heb gisteren mijn Nip test gehad … mijn kleine spruit was zodanig bewegelijk dat er geen enkele mooie foto is. Maar ze wilt zeker zijn dus ook asaflow nemen … het is normaal blijkbaar voor velen om dit te nemen.
10 uur geleden
Ik neem het ook omdat ik mijn vorige zwangerschap vlak voor de bevalling symptomen heb gekregen, nu willen ze het vermijden en neem ik dus aspirine.
4 uur geleden
Dit is mij ook aangeraden vandaag. Heb wel wat schrik voor het in te nemen.. ben ook wat hypochonder dus bloedverdunners nemen lijkt mij heftig. Iemand slechte ervaringen mee?