17 Reacties
vorig jaar
Ik zou aangeven dat het echt niet gaat, hier ondertussen 16weken en ik neem het nog steeds hoor. Liever dat dan je de hele dag & nacht misselijk te hoeven voelen.
vorig jaar
Reactie op Decrolise
Mag je Navalit niet blijven nemen dan?
Mijn gynecoloog zei dat het beste was dat ik moest gestopt zijn tegen de 16 weken omda ze zegt dat het enorm verslavende medicatie is en het dan moeilijker is om er van af te geraken
vorig jaar
Oh ik voel echt met je mee. Ik heb door uitdroging zelf in het ziekenhuis gelegen. Na 1week me goed voelen was ik zo blij dat ik mijn medicatie 1x niet heb genomen. Gevolg hiervan kan je al raden zeker…😅
vorig jaar
Reactie op OndernemendeTulp428600
Ik zou aangeven dat het echt niet gaat, hier ondertussen 16weken en ik neem ...
Ja idd ma kzou zelf wel later in de zwangerschap hier geen last van krijgen moest ik het toch mogen doornemen en dan later moetten stoppen
vorig jaar
Ondertussen al 3 de zwangerschap en toch nooit een gevoel gehad van verslaving hoor.
Als je blijft misselijk zijn en overgeven lijkt mij dat slechter voor jou en de baby 🤔 toch belangrijk dat je goed blijft eten. Heb je het al eens met je huisarts of vroedvrouw besproken?
vorig jaar
Reactie op SpontaneFee909983
Oh ik voel echt met je mee. Ik heb door uitdroging zelf in het ziekenhuis g ...
Ooh das idd niet fijn! En wat doe je nu dan nog steeds iets nemen of ben je ook aan het stoppen?
vorig jaar
Reactie op OndernemendeTulp428600
Ondertussen al 3 de zwangerschap en toch nooit een gevoel gehad van verslav ...
Nee dit heb ik nog niet gedaan maar heb wel een afspraak gemaakt maandag bij de huisarts hopelijk kan zei mij vertellen of ik verder mag nemen of eventueel iets anders
vorig jaar
Reactie op RelaxedEdelsteen661050
Ooh das idd niet fijn! En wat doe je nu dan nog steeds iets nemen of ben je ...
Ik neem elke ochtend en avond bonjesta(andere variant van navalit)
vorig jaar
Reactie op SpontaneFee909983
Ik neem elke ochtend en avond bonjesta(andere variant van navalit)
Ooh oke ik ga het is navragen bij mijn huisarts 🙂
vorig jaar
Ik zou ook niet weten waarom je persé voor 16 weken gestopt moet zijn... ik ben bijna 17 weken en neem nu ook nog dagelijks 1x Bonjesta voor het slapengaan... noch de gynaecoloog noch de huisarts heeft mij aangeraden om hiermee te stoppen... als je jezelf nu beter zou voelen kon je wel proberen afbouwen maar zolang je nog overgeeft zou ik gewoon verder gaan... ik denk idd dat overgeven nadeliger is voor jou en je kind.
vorig jaar
Mijn vroedvrouw vertelde me dat je bij het stoppen met navalit wel een rebound effect kan hebben en terug veeeeeel misselijker kan worden dan ervoor.
Ze zei mij dat ik dan echt moest proberen om een week vol te houden en dat het meestal dan wel echt betert.
Ik heb hier gelukkig geen last van gehad en ben gewoon kunnen stoppen (rond 13 weken).
Maar ik nam wel maar 1 pilletje 's avonds aangezien ik heel moe werd als ik er meer innam.
Hopelijk voel je je snel wat beter!
vorig jaar
Reactie op RaadselachtigeRegen773064
Mijn vroedvrouw vertelde me dat je bij het stoppen met navalit wel een rebo ...
Ik hoopt ook echt dat het volgende week beter is, maandag heb ik een afspraak bij de huisarts dan kan ik is horen kwist wel als ge met navalit zou stoppen/minderen dat je idd misselijker werd dan er voor maar wist niet dat het zo snel ging en da merk ik nu maar al te best 😅
vorig jaar
Ik ben 17w3d en neem het nogsteeds, deze week begonnen met afbouwen van 2 naar 1 maar mocht van mijn gynae gewoon blijven nemen indien het echt niet gaat..
vorig jaar
Mijn gynaecoloog raadde ook aan om af te bouwen omdat je er aan went en zeker ivm het rebound effect, en je anders het risico loopt dat je het de hele zwangerschap nodig hebt (op zich niet erg voor de baby, maar je houdt je misselijkheid blijkbaar wat in stand en is ook niet echt goedkoop). Ik was ondanks navalit nog altijd misselijk (wel minder dan ervoor), ik ben op 16w dan na een paar keer half proberen (1-2d overslaan met telkens terug overgeven), dan toch gestopt. Ik had toch een dag of 5-6 zwaar rebound effect en nu eigenlijk beter dan voorheen met navalit.
vorig jaar
Ik kon de medicatie tegen misselijkheid achterwege laten dankzij acupunctuur. De acupuncturist prikte hiervoor en dit heeft enorm geholpen! Ik ga voorlopig nog wekelijks maar de misselijkheid die is nu wel weg. (In het begin was deze echt verschrikkelijk!)