17 Reacties

vor einem Jahr

Ik moet nog gaan voor mijn 12 weken echo, maar heb er ook wel beetje bang voor. Mijn schildklier hormoon is aan de lage kant en beïnvloed mogelijks mijn BD waarvan de onderdruk was aan de hoge kant is. Een te hoge bloeddruk is blijkbaar een belangrijke factor bij zwangerschaps vergiftiging en mijn moeder heeft dit 2 keer gehad. Heb wel gehoord dat dit nu veel beter te behandelen valt dan vroeger.

vor einem Jahr

Reactie op Biatha

Ik moet nog gaan voor mijn 12 weken echo, maar heb er ook wel beetje bang v ...
Oohja spannend. Wanneer moet je gaan? Men bloeddruk was normaal. De dokter begon met de echo mijn bloedvat te meten en omwille van die berekening zei ze me dat. 🤷‍♀️

vor einem Jahr

Volgende week, hoop dat al men onderzoeken goed verlopen maar sinds men moeder me hier op attent heeft gemaakt, hou ik regelmatig men BD bij. Onderdruk blijft voorlopig wel onder de 90 ma zie het toch liever lager. Ik weet niet wat al de indicators zijn voor zwangerschaps vergiftiging maar het is interessant om te weten waar je op moet letten. Mijn moeder zij ook dat ze eiwit verloor via de urine en dat dit wou zeggen dat de baby niet voldoende voedingsstoffen binnen kreeg opdat ze die uit plaste. Eiwit kan je opsporen met albumine stics deze kun je krijgen bij de apotheek (urine teststrip) tot nu toe zijn deze negatief dus ben voorlopig wel oké. Toen mijn moeder zwangerschap vergiftiging had werd er nog geen aspirine gegeven zij moest toen 9 Liter water drinken ofzo om haar bloed te verdunnen wat achteraf gezien ook wel gevaarlijk was. Ben geboren op 7 maand uiteindelijk alles oké, maar blij dat dit nu beter wordt opgevolgd en behandeld dan toen.

vor einem Jahr

Ik moet dat ook nemen. Vanwege de leeftijd, overgewicht en eerste kind. Mijn dokter zei dat zwangerschapsvergiftiging wel te voorkomen valt door het nemen van die aspirine (of het risico erop te verlagen), maar dat het niet mogelijk is om er veel aan te doen als je het al hebt. Dus ik neem het braaf!

vor einem Jahr

Ook tot 36 weken trouwens

vor einem Jahr

Hier ook asaflow 2x/dag. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een vergiftiging, dus hopelijk helpen die pilletjes tot het einde om het opnieuw te voorkomen :-)

vor einem Jahr

Ik moet dit ook doen vanaf vandaag.

vor einem Jahr

Reactie op Biatha

Volgende week, hoop dat al men onderzoeken goed verlopen maar sinds men moe ...
Hopelijk alles goed verlopen! 🙏 Ja inderdaad in de urine kunnen ze dat zien maar dat kan je pas hebben vanaf 20 weken zeiden ze.. Ik ga zelf nog extra horen bij de vroedvrouw volgende week. Om inderdaad te vragen waar extra op te letten ofzo. Ja nu behandelen ze het anders wrs en zijn ze er sneller bij denk. Uiteindelijk bij mij enkel op basis van die bloedslagader meting .. wel gek maar zal het maar geloven 🫢

vor einem Jahr

Reactie op charlzie

Hier ook asaflow 2x/dag. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een vergiftigi ...
Oohja bij voorgeschiedenis geven ze dat meteen had ik gehoord.

vor einem Jahr

Wanneer nemen je jullie die 2 in? Bij mij hadden ze gezegd twee tegelijk na het avond eten. Maar ik ben laatste tijd zo misselijk savonds dat ik die altijd mee overgeef .. 🤷‍♀️

vor einem Jahr

Reactie op NeleVR

Wanneer nemen je jullie die 2 in? Bij mij hadden ze gezegd twee tegelijk na ...
Ligt bij mij naast mijn bed en ik neem het in voor het slapengaan..

vor einem Jahr

Ik moet het ook nemen omdat ik zwangerschapsvergiftiging had bij mijn 1ste zwangerschap. Het zou toch voor 80% kunnen helpen voorkomen dat ik het terug krijg. Neem het dus ook maar.

vor einem Jahr

Sinds ik die medicatie neem heb ik huiduitslag. Maar kan natuurlijk ook van iets anders zijn. Dokter had iets voorgeschreven maar mocht ik maar 7 dagen gebruiken. Was dus beter maar kwam helemaal terug. Volgende de bijsluiter kan je netelroos krijgen 1 op de 100 mensen. Ik zal die 1 zijn denk 🙄🫢 Nog iemand? Volgende week afspraak staan bij dermatoloog want huisdokter kent er precies niet veel van.

vor einem Jahr

Hier geen hoge bloeddruk, maar in BE kan je nu een bloedtest laten doen... hieruit kwam ook dat ik verhoogde kans heb. Moet wel 1x per dag 100mg aspirine nemen. Zou blijkbaar het helpen voorkomen dat je voor 32w moet bevallen (uiteraard niet 100% zeker, maar ik las toch rond de 90%...) Ik ben zelf ook nogal klein en lichtgewicht geboren dus vrees wel dat hier een erfelijke aanleg mss is 😄 aspirine helpt tevens om de baby genoeg voedingsstoffen te voorzien dus dat stelt me ergens wat "gerust"

vor einem Jahr

Reactie op NeleVR

Sinds ik die medicatie neem heb ik huiduitslag. Maar kan natuurlijk ook van ...
Had je dat dan meteen bij de eerste keer innemen? Ik heb ook wel veel uitslag, maar nog niet bij stilgestaan dat het een gevolg hiervan zou kunnen zijn. Tis ook niet in een mate dat ik er echt last van heb, geen netelroos of dergelijke. Gewoon veel acnee op mijn onderrug, bovenarmen benen.. vreemde plekken 😜

vor einem Jahr

Reactie op charlzie

Had je dat dan meteen bij de eerste keer innemen? Ik heb ook wel veel uitsl ...
Ja in die week is het begonnen. Maar kan natuurlijk ook van iets anders zijn. Had ook net nieuwe kledij gepast. Ja bij mij is het echt soort van netelroos/eczeem. Zien wat de dermatoloog morgen zegt. Bij jou ook die week?

vor einem Jahr

Reactie op NeleVR

Ja in die week is het begonnen. Maar kan natuurlijk ook van iets anders zij ...
Geen idee.. ik neem het natuurlijk al 4-5weken nu. Maar tzou wel kunnen. Maar uitslag is ook gewoon een zwangerschapssymptoom dus kan ook gewoon normaal zijn.. soms moeilijk te achterhalen he. Maar zolang er geen last is laat ik het zo. Succes bij de dermatoloog, hopelijk kunnen ze je verder helpen!