18 Reacties

8 maanden geleden

Ach, wat erg dat je je nu gefaald voelt 😔 Weet dat het niet jouw schuld is! Er is niets dat je had kunnen doen om het te voorkomen. Het komt vast allemaal wel goed. 🙌 Mijn suikertest is pas komende dinsdag, dus ik weet het nog niet. Maar ik neem aan dat je gynaecoloog en vroedvrouw dit verder zullen opvolgen en je hier goed in zullen begeleiden. Ik heb maar een beperkte kennis over zwangerschapsdiabetes, maar volgens mij zijn het maar een aantal kleine aanpassingen in je voedingspatroon. Ben er zeker van dat je het snel onder de knie krijgt! Net zoals we allemaal onze voeding wat moesten aanpassen toen we net ontdekten dat we zwanger waren en er nu ook niet al te veel meer bij nadenken. Veel goeie moed, en probeer je er niet te veel zorgen over te maken. (Al weet ik dat dat niet helpt en waarschijnlijk zegt iedereen het. 🙈)

8 maanden geleden

Ik heb de test ook pas volgende week, maar had de vorige keer ook zwangerschapsdiabetes. Alles is helemaal goed gekomen met de baby, dus hopelijk kan dat je wat geruststellen. Ik moest een dieet volgen en dat viel redelijk mee. Je bent er wel wat mee bezig natuurlijk maar hoeft zeker geen honger te lijden of zo

8 maanden geleden

Nog ter aanvulling: ik had achteraf ook het idee dat ze er heel vroeg bij zijn tegenwoordig door zo vroeg te testen, waardoor de risico's enorm beperkt worden

8 maanden geleden

Bij mij is het ook vastgesteld. Op zich een opluchting, want mijn zoon woog 5kg bij de geboorte. Ik hoop nu dat dit kindje minder zwaar zal zijn als ik mij aan het dieet hou.

8 maanden geleden

Reactie op Lizzy1706

Bij mij is het ook vastgesteld. Op zich een opluchting, want mijn zoon woog ...
Was dat voor/op de uitgerekende datum dat je toen bevallen was of erna?

8 maanden geleden

Reactie op Baby15062024

Was dat voor/op de uitgerekende datum dat je toen bevallen was of erna?
40+1. De gyne had het niet gezien toen…

8 maanden geleden

Reactie op Lizzy1706

40+1. De gyne had het niet gezien toen…
Word je nu vroeger ingeleid dan?

8 maanden geleden

Reactie op Baby15062024

Word je nu vroeger ingeleid dan?
Ja, keizersnede staat gepland op 39 weken. Ik mag enkel vaginaal bevallen als het spontaan begint voor die datum.

8 maanden geleden

Reactie op Lizzy1706

Ja, keizersnede staat gepland op 39 weken. Ik mag enkel vaginaal bevallen a ...
Amai oke! Veel succes allezins... Ik heb net naar het ziekenhuis gebeld en kan morgen al gaan voor de eerste afspraak in de diabeteskliniek. Heb morgen ook net mijn afspraak bij de gynaecoloog, dus hopelijk weet ik morgen al wat meer en kan het me allemaal nog wat meer geruststellen...

8 maanden geleden

Hier ook zwangerschapsdiabetes vastgesteld 😔 en ik versta je gevoel van falen, heb ik ook! Ik ben al altijd te zwaar en tot nu toe was dat alleen mijn probleem, maar nu is dat ook een risico voor ons kindje en dat komt toch effe binnen. Ik mag straks bellen voor een afspraak voor de opvolging, ik hoop zo dat ik dit dieet kan volhouden! De motivatie is alleszins groot, maar uit ervaring weet ik dat volhouden niet mij sterkste kant is 🙈 Er hangt nu natuurlijk meer vanaf, ik ga er alleszins voor! Aan alle lotgenoten ook veel succes!

8 maanden geleden

Reactie op Sannekevdb

Hier ook zwangerschapsdiabetes vastgesteld 😔 en ik versta je gevoel van fa ...
Je hoeft je niet schuldig te voelen, het heeft niks te maken met te zwaar zijn of niet. Ik ben altijd heel mager geweest en heb het ook, het is gewoon een hormonaal probleem dat je insuline ontregelt. En het dieet is inderdaad niet makkelijk, maar het bloedprikken en de waardes opschrijven in een boekje helpt wel. Ik ben dan altijd trots als ik de waardes ‘binnen de perken’ heb kunnen houden 😅

8 maanden geleden

Moesteb jullie nuchter zijn voor deze test? Ik moet vrijdag gaan, men zei van niet maar op internet lees ik op bepaalde sites dat je vanaf 22u de avond voordien niets meer mag eten/drinken?

8 maanden geleden

Reactie op Vdp4

Moesteb jullie nuchter zijn voor deze test? Ik moet vrijdag gaan, men zei ...
Bij mij was het direct de uitgebreide suikertest van 3u dus ik moest nuchter zijn.

8 maanden geleden

Reactie op Vdp4

Voor de uitgebreide suikertest moet je nuchter zijn. Ze prikken namelijk 3 keer bloed: nuchter, 1h na drankje en 2h na drankje.

8 maanden geleden

Reactie op Vdp4

Ik wel, maar blijkbaar doen ze bij ons dus gewoon standaard meteen de uitgebreide test. Mijn test was om 8h gepland (begonnen om 8h30) en ik mocht vanaf 12h 's nachts niets meer eten of drinken. Ook niet zomaar doen wat je leest online want ik had dus gelezen dat je wel water mocht drinken bij een nuchtere test, maar toen zeiden ze in het ziekenhuis dat dat eigenlijk ook niet mocht. (Ik had wel maar 2 slokken gedronken dus hopelijk was dat niet zo'n groot probleem 😬🤞) Als ze hebben gezegd dat je niet nuchter moet zijn, zou ik daar gewoon naar luisteren 😊

8 maanden geleden

Reactie op Vdp4

Ik heb geen uitgebreide test gehad en moest inderdaad niet nuchter zijn... Je mag gewoon eten zoals je anders zou doen. Ze raden wel aan om niet te veel zoete dingen te eten... Tussen het drinken van het drankje en het bloed prikken mag je niet eten of drinken. Veel succes.

8 maanden geleden

Reactie op Vdp4

Voor de gewone (niet-uitgebreide) test moet je niet nuchter zijn. Ik had normaal ontbeten en geluncht met brood en was perfect in orde.

8 maanden geleden

Ik heb net telefoon gekregen dat ik het ook heb 🥺