Dag allemaal, ik ben 24 weken zwanger.
Vorige week ben ik heel ziek geworden en heb uiteindelijk een zware griep waardoor mijn ontstekingswaarden in het bloed iets hoger waren. Met de griep gaat het ondertussen beter maar sinds 2 dagen heb ik plots last van enorm jeuk vooral in mijn handpalmen voetzolen en zelfs de rest van mijn lichaam. Na bellen met mijn huisarts hebben ze meteen bloed geprikt en mij naar de gynaecoloog van wacht doorverwezen. Mijn leverwaarden zijn niet zo goed blijkbaar, die waren te hoog.. nu zijn ze een uitgebreider bloedonderzoek aan het doen en de uitslag zal ik pas maandag te horen krijgen. Ze gaan kijken naar de galzouten.. dus of ik zwangerschapscholestase heb ja of nee en hoeveel dat de waarden zullen zijn.. op internet lees ik heel negatieve dingen wat mij nog ongeruster maakt.. en afwachten is heel moeilijk.. gynaecoloog zei dat dit meestal in de laatste trimester voorkomt.. heeft er iemand ervaring met zwangerschapscholestase?
Hopelijk krijg ik maandag goed nieuws zodat ik me niet meer zorgen hierover moet maken🥺🥺🥺