20 Reacties
4 maanden geleden
Hier fan van Lansinoh. Werk in kinderopvang en vond die daar de beste flesjes, nu ook een zoontje van bijna 2 weken en hij combineert ook Lansinoh flesjes met borstvoeding. Mss ook een kleiner maatje speentje nemen zodat ze meer moeite moet doen? Maar mss heb je dat al geprobeerd
4 maanden geleden
Onze dochter die ook borstvoeding kreeg, nam alleen maar Lansinoh.
Ik raad je aan om 1 flesje van een bepaald merk te komen om uit te proberen. Werkt die niet, kan je weer 1 flesje kopen van nog een ander merk ipv gelijk een bepaald merk in te slaan waar die uiteindelijk niet uit drinkt.
4 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Hier werd aangeraden om pas vanaf 6 weken te kolven. Jullie volgen dit dus ...
Ik ben sinds vorige week (5w) begonnen met te kolven voor 1 voeding. Ik sliep maar een 2-tal uren per nacht en was pompaf. Mijn melkproductie minderde omdat ik gewoon te weinig slaap had. Dus op aanraden van de vroedvrouw kolf ik daarom voor 1 flesje en het brengt me echt heel veel rust om 's nachts eens een 4 of 5 uurtjes aan 1 stuk door te slapen...
4 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Hier werd aangeraden om pas vanaf 6 weken te kolven. Jullie volgen dit dus ...
Ik mocht net als Tinee ook al kolven van mijn vroedvrouw (zoontje was toen nog geen week oud). Ze zei dat 1x per dag kolven geen problemen gaat geven, ze raadde aan om 's morgens na zijn eerste drinksessie borsten helemaal leeg te kolven. En eenmaal je ermee begint, hoef je dat ook niet elke dag te doen als je dat niet wil, zei ze.
4 maanden geleden
Hoe start je met kolven? Lijkt me ook wel 'leuk' om een voeding per dag te kunnen afgeven aan de papa. Hoe bewaar je de moedermelk? Gewoon in de frigo? Als ik het goed voorheb max 10min met elektrische kolf? Hoeveel ml mag ik verwachten per kolfbeurt? ( zodat ik weet dat ik het goed doe)
4 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Hoe start je met kolven? Lijkt me ook wel 'leuk' om een voeding per dag te ...
Mijn vroedvrouw raadde aan 's morgens na je baby zijn/haar eerste voeding te kolven, dan heb je de meeste melk. Begin idd met 10 minuutjes of tot er niets meer uitkomt. Hoeveel je zal hebben hangt echt af van jouw productie en van dag tot dag. Om een idee te geven: ik heb veel melk, zoontje 2w oud en kan na een voeding nog 100-170 afkolven. Zoveel is echt niet nodig, alles wat je hebt, heb je, hangt er ook van af hoeveel je kindje al gedronken heeft uit je borst. In het begin had ik maar 20-50. Vroedvrouw berekende dat ons kindje (3,5kg nu en 2w oud) 65ml per voeding nodig heeft, 8 voedingen, weet niet hoe oud en zwaar jouw kindje is, maar je hebt dus niet zoveel nodig voor 1 voeding.
Ik bewaar in de koelkast (max 5 dagen) of diepvries. Meestal vries ik in, dat deed ik per portie van 30 of 60, maar ga dat nu wat aanpassen nu ik weet hoeveel hij ongeveer zou moeten drinken per voeding.
Veel succes 😁🍀
4 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Warm je daarna dan op of geef je op kamertemperatuur? 😊
Als op kamertemperatuur wil geven, mag je vers afgekolfde melk minstens 4u laten staan, als het niet te warm is kan 6u ook, mijn vroedvrouw zei zelfs 10u maar dat vind ik wat lang precies 🙈
In het ziekenhuis zeiden ze 4u en dat deden we daar dan ook zo (heb daar ook mogen kolven omdat zoontje nog niet genoeg kracht had om van borst te drinken).
4 maanden geleden
Wij hebben alle merken moeten proberen (help!) en zijn uiteindelijk beland bij de difrax s-fles met de 1-2-3- speen! Heel tevreden van!!
4 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Hoe start je met kolven? Lijkt me ook wel 'leuk' om een voeding per dag te ...
Ik kolf ook een flesje af voor 's nachts. Ons zoontje van 6 weken, weegt nu bijna 3800g en mag van de vroedvrouw 90 a 120 ml drinken. Ik kolf nu iets meer dan een week en kan deze hoeveelheid soms kolven, soms ook niet. Dit hangt er vanaf hoeveel mijn zoontje heeft gedronken. Ik kolf 's morgens na de voeding, maar als hij overdag genoeg heeft met 1 borst kolf ik de andere ook af om toch aan de gewenste hoeveelheid te komen. Kom ik er niet, haal ik bij uit de diepvries (ik heb in het begin moeten kolven om de productie beter op gang te krijgen en heb daar nog een restje van).
Om je een idee te geven, ik heb soms ook dagen dat ik maar 50 ml kan afkolven na de voeding. Volgens de vroedvrouw is dit ook normaal.
Bewaren doe ik voorlopig in de koelkast. Dit mag 4 dagen geloof ik. Als ik meer kolf dan nodig, ga ik het weer invriezen.
Opwarmen doe ik in de flessenwarmer. Melk uit de diepvries laat ik voorlopig eerst ontdooien in de koelkast, maar zou ik ook kunnen laten ontdooien onder lauw water. Plat ingevroren bewaarmelkzakjes ontdooien snel 😉