13 Reacties

één jaar geleden

Mijn gynaecoloog heeft hem voorgeschreven, maar ik laat prikken in het ziekenhuis

één jaar geleden

Dit gebeurt normaal rond 12 weken bij je gynaecoloog.

één jaar geleden

Ja maar mijn volgende afspraak bij de vroedvrouw is om 11wk half. Bij de gynaecoloog kan ik pas gaan op 13 weken half vandaar dat me dit zo laat leek?

één jaar geleden

Mss kan je vroedvrouw of huisarts het ook wel voorschrijven. Je kan het altijd vragen :)

één jaar geleden

Reactie op claartje96

Ja maar mijn volgende afspraak bij de vroedvrouw is om 11wk half. Bij de gy ...
Is in principe geen probleem hoor. Desnoods gewoon even een berichtje sturen naar je vroedvrouw met de vraag of zij dit ook doet?

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Is in principe geen probleem hoor. Desnoods gewoon even een berichtje sture ...
Goed idee! Bedankt :)

één jaar geleden

Reactie op claartje96

Ja maar mijn volgende afspraak bij de vroedvrouw is om 11wk half. Bij de gy ...
Net terug van een consultatie bij de vroedvrouw met info over de nipt. Mag pas ingepland worden vanaf 12+4 omdat dan pas voldoende dna van de baby in je bloed zit voor een goede testing. De gynaecologe vult het formulier in en na de echo moet ik naar de prikdienst van het ziekenhuis om de test af te nemen vertelden ze. (België)

één jaar geleden

Ik mag zelf gewoon naar de huisdokter hiervoor. De gynaecoloog heeft wel een papier ingevuld. En inderdaad best wachten tot je 12 weken bent…

één jaar geleden

De mutualiteit betaalt de test ook pas terug vanaf 12 weken, als je hem vroeger zou laten doen kan het nog best duur worden. Beter wachten dus!

één jaar geleden

Ik morgen de nipttest laten doen in het ziekenhuis ik ben dan 11+1 vanaf dan wordt de test in België terugbetaald.

één jaar geleden

Nee hoor, de test wordt echt maar terugbetaald vanaf 12 weken. Zie bijvoorbeeld de site van de CM: https://www.cm.be/nl/diensten-en-voordelen/nip-test Ik ken iemand die het vroeger heeft laten doen en de volle pot moest betalen.

één jaar geleden

Bij hebben ze het ook vandaag gedaan. 10w en 6 dagen ..

één jaar geleden

Reactie op NeleVR

Bij hebben ze het ook vandaag gedaan. 10w en 6 dagen ..
Zou heel gemeen zijn dat ze dat gewoon zeggen om te doen zonder informatie en me volle pot laten betalen! 260 euro 😫