8 Reacties
MOD
één jaar geleden
Ik werk ook deeltijds in het onderwijs, enkele weken geleden (toen ik een zestal weken ver was) ben ik zelfs bijna flauwgevallen, ik vind het dus ook heel heftig… voorlopig lukt het me nog om te gaan werken , thuis doe ik echter niks meer (mijn man doet nu het volledige huishouden)
MOD
één jaar geleden
Reactie op CHae
Ja dat gevoel herken ik enorm.. Wat zou voor jou bepalen wanneer het voor j ...
Dat is een goede vraag… ik denk als een van mijn klachten me echt zouden verhinderen om normaal te werken… de directie is ook al op de hoogte bij mij en die is gelukkig erg begripvol, geeft zelf ook aan dat ik naar mijn lichaam moet luisteren
één jaar geleden
Hai! Herkenbaar, hier ook leerkracht. Ik heb bewust maar een vier vijfde opgenomen dit jaar, want het was of zwanger, of nog steeds sukkelen in ons fertiliteitstraject, dus ik wist dat extra rust zou nodig zijn.
Sommige dagen gaan hier goed, andere dagen is het doorbijten (zeker nu in combinatie met een serieuze verkoudheid). Dat is ook de reden waarom ik vrijdag mijn directeur heb ingelicht. Hij was erg begripvol en gaf aan dat ik moet luisteren naar mijn lichaam en het minimum moet doen, niet teveel extraatjes. Thuis doe ik ook nu en dut in plaats van schoolwerk, dat begint zich nu helaas te wreken. Ik heb nog een week om alle examens op te stellen😅
Zijn er zaken of taken die je kan weglaten zonder dat de leerlingen daar echt last van zouden hebben? Of uren waar je normaal gezien iets doet, maar eigenlijk kan uitbesteden of uitstellen?
Goede moed, nog even tot de kerstvakantie sukkelen en daarna zitten we in trimester 2, waarvan ze zeggen dat de energie weer wat beter zou moeten zijn.
één jaar geleden
Hier ook heel herkenbaar. Ik werk ook in het (lager) onderwijs. Schooldagen zijn erg vermoeiend, zeker als er nog 'extraatjes' zoals oudercontacten of naschoolse activiteiten bijkomen. Thuis doe ik nog het huishouden en nog wat schoolwerk, maar ben rond 20u zo stikkapot dat ik rechtstreeks ga slapen ipv voor de tv nog te ontspannen. Daar bovenop ben ik nog een extra opleiding bezig, waarbij ik al dit werk in het weekend probeer te doen. Deze moet ik ook op een sneller tempo afwerken dan verwacht aangezien ik in juni moet bevallen, best wel pittig dus!
Ik durf me nu wel vaker neerzetten doorheen de dag. Ik kreeg heel veel last van flauwtes en geef hier nu aan toe door wat meer zittend les te geven en tussendoor soms iets te eten als ik me voel wegdraaien. De laatste 2 weken merk ik dan ook dat dat gedeelte me wel wat beter af gaat :-)
Ik heb mijn directie en enkele collega's ook al ingelicht zodat er wat meer begrip zou zijn als het op een keer écht niet meer gaat.
één jaar geleden
Reactie op ellie-v
Hai! Herkenbaar, hier ook leerkracht. Ik heb bewust maar een vier vijfde o ...
Ik werk als ondersteuner, dus elk uur een andere klas een leerling. Heb dus het gevoel dat ik elk uur de beste versie van mezelf moet zijn. Moet dus ook heel de tijd switchen tussen klassen en scholen, waardoor rustmomenten eigenlijk ook geen echte rustmomenten zijn. Vind het dus heel moeilijk om hier een mogelijke aanpassing te vinden waardoor het voor mezelf dragelijker zou zijn.
Voor jou ook nog veel moed. Hopelijk lukt het nog wat tot kerst.
één jaar geleden
Oh hier ook lager onderwijs, zo herkenbaar! Ondertussen 12 weken… Heb mijn twee vaste collega’s ingelicht, zodat ze op de hoogte zijn en ik me daar niet ‘groot’ bij hoef te houden. Ik neem iedere speeltijd mijn pauze door te rusten in de klas, even geen sociaal contact en tijd nemen om te eten. Mijn leerlingen weten dat ik ‘last heb van mijn maag’ en dat ik daarom soms koekjes tussendoor eet (eigenlijk tegen de misselijkheid van een lege maag). Na school blijf ik nog max. een uurtje voor verbeterwerk, daarna ga ik naar huis om te eten en slapen. Wat niet klaar is, is voor de volgende dag. Lig er bijna elke dag voor 20.30u in! Hier ook gelukkig een man die het hele huishouden heeft overgenomen…
één jaar geleden
Hey!
Heel herkenbaar, ik ben net 10 weken. Zelf sta ik ook in het onderwijs, een zesde leerjaar. Op school lukt het mij voor de moment redelijk goed om bezig te blijven en besef ik vaak niet dat ik over mijn limiet ga. Ik geef wel vaker (indien mogelijk) mijn instructie van achter mijn bureau. Ik krijg mijn klopje als ik thuis kom. Verbeterwerk breng ik bewust niet meer mee naar huis, omdat ik weet dat ik hiervoor geen fut meer heb. Wat niet gedaan is, blijft in de klas wachten tot de dag nadien. Het huishouden gaat ook iets trager dan voorheen. 😅