5 Reacties

4 maanden geleden

Ik vind zelf de kolven van Horigen erg fijn. Deze waren mij ook geadviseerd door de lactatiekundige.

4 maanden geleden

Ik raad je aan om kolftoestellen te testen of een Kolfconsult te doen. Ik kon de Youha testen via mijn vroedvrouw en heb nadien eentje besteld via AliExpress. Ik betaalde 70 euro voor een dubbele handsfree borstkolf.

4 maanden geleden

Bij de vorige bevalling moest ik ook kolven en heb toen verschillende geprobeerd: - Lansinoh Kolf: heb ik altijd veel uit gekregen en was makkelijk schoon te maken. Kan je draadloos gebruiken met batterijtjes die je apart koopt maar dan is de zuigkracht minder. - Elvie Stride: ondanks ‘ziekenhuiszuigkracht’ had ik daar veel minder opbrengst bij meer kolven. Ik heb wel kleinere borsten. Misschien ligt het daaraan. Een vriendin was daar wel superblij van. - Vulpex: hetzelfde als bij Elvie Stride Kolfconsult lijkt me inderdaad beste om de juiste te vinden :). Pas ook op: die handsfree kolven werken niet goed vanaf er een beetje vocht tussen zit en steriliseer je best niet (dan trekken ze scheef en kunnen ze niet goed vacuüm meer trekken las ik op een ander forum binnen 24Baby) Succes!

4 maanden geleden

Ik gebruik de elvie stride. Heb ook zware borsten en deze kan ik toch gemakkelijk gebruiken in deen borstvoedingsbh! Ik heb ook een hoge zuigkracht nodig en deze heeft die wel: haal 80ml gemiddeld uit van twee kanten. Net zoveel als met een kolf van de thuiszorgwinkel

4 maanden geleden

Kolfconsult doen! Ik wist ook niet waar beginnen en bleek dat ik na die consult een andere maat had + dat mijn borsten beter pasten om de Medela Freestyle Handsfree ipv bvb Elvie of Lansinoh. Kolfconsult wordt in België niet terugbetaald, maar is ook niet super duur. Vervolgens de kolf gekocht op Vinted (voor minder dan helft vd prijs), uitgekookt (trok niet scheef, 10min en goed afdrogen) en nu super blij. Succes!!!