Eind september ga mijn zoontje naar de crèche dus heb ik een flesje afgekolfde bv geïntroduceerd. Nu merkt ik dat hij mijn borst begint te weigeren omdat een flesje “makkelijker” is. Hij schuld wild met zijn hoofd, begint te stampen en weent uiteindelijk. Ik zou wel graag hebben dat hij ook van de borst blijf drinken.
Hoe zou ik dit best aanpakken?
Ik stop dan een tutter in zijn mond, trek die er dan uit en stop snel mijn borst in zijn mond en eenmaal hij zuigt en er melk uitkomt blijft hij drinken zolang hij honger heeft
Oh en ik weet niet welke fles je gebruikt maar je kan de phillips avent natural flow 1 overwegen , hier komt alleen melk uit wanneer ze goed zuigen en met flow 1 moeten ze veel moeite doen eer ze de melk eruit krijgen
Je kan proberen therapeutisch voeden met de fles? LLL heeft hier een pagina over:
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/voeden-met-een-fles/#:~:text=Therapeutisch%20flesvoeden&text=Laat%20je%20baby%20eerst%20eventjes,en%20toe%20een%20pauze%20nemen.
Ik heb dit ook gehad. Vroedvrouw zei dat ik moest doorzetten en dat hij er zich wel bij zou neerleggen omdat zijn honger zo groot zou zijn. Was pittig en hard maar wel gelukt. Ondertussen drinkt hij vlot van zowel de fles als mijn borsten.
Hier doet ze dit ook af en toe bij mij en als ik terwijl op haar billen zachtjes klop dan begint die terug te zuigen… echt super raar haha.
Wanneer ik hier mee stop begint ze hard te huilen en te stampen, dacht dat dit kwam door krampen ofzo want ik gebruik al een speen voor 1 maand en ze is er 3 😳