18 Reacties

één jaar geleden

Geen ervaring mee maar weet wel dat er consulent van bestaan

één jaar geleden

Ale geen ervaring is veel gezegd. Ooit gaan baby sitten en die hadden herbruikbare pampers. Ik weet dat er verschillende soorten zijn en dat je kijkt wat het beste bij u past. All in one. Wil zeggen beschermbroekje en opvang pads in 1. ..of 2 delige broekjes. Ik zou zeggen koop nog niet te veel van 1 bepaald merk. Koop van elk merk 1 a 2 luiers zodat je kan uittesten welke je het handigste vind. .ik doe het bewust niet omdat ik het veel werk vind. Zowel het wassen als het drogen op het droogrek maar zeker het opvouwen en klaar leggen. Je schaft best ook 2 of meer wetbags aan voor het vervoer van vuile luiers. Groetjes.

één jaar geleden

Nog geen ervaring mee want dit is ook ons 1e kindje, maar wil er ook gaan gebruiken. Ja, je moet ze wassen, maar veel wassen moet je sowieso doen met een baby, dus of dat nu echt zoveel meer extra werk is 🤷🏻‍♀️ Ik heb ook al merken gezien die je gewoon in de droogkast mag steken trouwens. Ik heb nog geen bepaald merk op het oog, maar ik denk dat ik ze met ecocheques wil betalen dus zal er waarschijnlijk in een Echo-Webshop kopen.

één jaar geleden

Reactie op Margogo94

Nog geen ervaring mee want dit is ook ons 1e kindje, maar wil er ook gaan g ...
Ja inderdaad wassen moet je toch. Dus denk ook niet dat het meer werk is. En drogen hebben geen droogkast maar alles droogt super snel door onze kachel beneden. Had al eens uitgerekend dat je uiteindelijk goedkoper bent met wasbare en ook beter voor milieu natuurlijk. Ga nog wat op onderzoek gaan ☺️ Oohja handig als je ecocheques hebt!! Wij kunnen terugbetaling krijgen van onze ziekenfonds . En dan liever terugbetaling op wasbare dan gewone in mijn hoofd. 🤭

één jaar geleden

Ik heb die van Happy Bear eens gebruikt, de All In One maar was geen succes. Ze namen (nog) niet goed urine op. Hoe meer je ze wast, hoe beter ze absorberen normaal. Maar na die paar accidentjes was ik het al wel beu en schakelde ik snel terug over naar mijn vertrouwde Pampers. 😅

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Ik heb die van Happy Bear eens gebruikt, de All In One maar was geen succes ...
Oohja maar heb al begrepen dat die kans er is bij de all in .

10 maanden geleden

Wij hebben voor ons eerste zoontje een lange periode wasbare luiers gebruikt. Gestart toen hij ong 5,5 kilo woog en gestopt toen hij iets van 1jaar 3 maand was omdat hij er toen wat ongemak van kreeg. We hebben ons geïnspireerd op het Blabloom favourites pakket. Wij gaan het voor ons tweede kindje zeker weer gebruiken. Onze creche stond er ook voor open, wat heel fijn was. De mensen die zeggen dat het geen extra werk is, moet ik helaas teleurstellen. Je moet ze namelijk eerst op 40 graden wassen, dan overbroekjes eruit halen en dan rest nog eens op 60 (kun je natuurlijk wel aanvullen met andere was). Deel kon bij ons in de droogkast, deel ook niet. En dan prepte ik ze voor gebruik zodat het effectief aandoen bij de baby niet veel extra werk was. Dus wel wat meer werk dan de wegwerppampers, maar ik vond het de moeite waard en ga het dus opnieuw doen. Iets van 8-13% van al het huishoudelijk afval bestaat namelijk uit wegwerppampers... Maar denk dat je dus voor jezelf moet bekijken of het voor jou haalbaar is of niet. En als je besluit voor wegwerp te gaan, zijn er daarin ook ecologisch betere opties dan andere :)

9 maanden geleden

Reactie op NeleVR

Ja inderdaad wassen moet je toch. Dus denk ook niet dat het meer werk is. E ...
En nog een voordeel: ze zouden ook beter zijn voor de huid van de baby, dus geen luieruitslag meer? Heb ook al gelezen dat je minder spuitluiers hebt omdat de randen beter zijn afgewerkt, waardoor je dus minder vaak kleertjes moet wassen. Ik betwijfel of dat echt zo is of gewoon een marketingpraatje, maar zou wel fijn zijn als dat zo is 😜

9 maanden geleden

Reactie op Anne0188

Wij hebben voor ons eerste zoontje een lange periode wasbare luiers gebruik ...
Niet 'geen extra werk' he, ik denk dat dat extra werk wel zal meevallen. Of iig denk ik dat het voor mij wel de moeite waard zal zijn. Dat ene nadeel vind ik niet opwegen tegen de vele voordelen 😁 Zoals ik ook tegen Nele zei heb ik gelezen dat je minder spuitluiers 'zou' moeten hebben ook, dus minder klerenwissels/kleren wassen. Maar dat moeten we dan nog maar bezien hoeveel waarheid daar in zit 😂 Je hebt ook verschillende systemen toch? Luiers die je volledig moet vervangen, of die waarbij je enkel de inlegger moet vervangen? Ik moet me nog wat verder verdiepen, maar het wasproces zal bij elke soort/elk merk ook wel anders zijn neem ik aan?

9 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Niet 'geen extra werk' he, ik denk dat dat extra werk wel zal meevallen. Of ...
Klopt :) ik vond de voordelen ook echt opwegen tegen de nadelen en ga ze zoals gezegd ook zeker opnieuw gebruiken. Wilde mensen gewoon behoeden voor een flinke uitgave voor aankoop wasbare luiers om ze vervolgens amper te gebruiken (zo ken ik wel wat mensen in mijn omgeving). De spuitluiers hadden we vooral de eerste weken toen de wasbare luiers echt nog iets te groot waren voor ons zoontje, dus daar kan ik niet over oordelen. We hadden later wel de indruk dat je met wasbare luiers iets vaker moet verluieren dan met wegwerp, maar ook dat is een kleine moeite. ‘s nachts gebruikten we wel een wegwerppampers. De nachtpampers van de wasbare luiers vonden we net een te groot pak, we hebben ze wel getest :) Wij hebben altijd tweedelig gebruikt. Toen hij jong was een overbroekje met inleggers. Later een overbroekje met totbots erin, want meer absorptievermogen.

9 maanden geleden

Reactie op Anne0188

Klopt :) ik vond de voordelen ook echt opwegen tegen de nadelen en ga ze zo ...
Da's inderdaad natuurlijk iets wat ieder voor zich moet uitproberen. Mijn vriend is ook nog niet helemaal overtuigd want die is liever lui dan moe 😂 Maar ik wil het toch graag, dus hij zal wel bij draaien 🤭

9 maanden geleden

Ik zag deze paar dagen geleden: https://smartassdiapers.be Niets uithalen en zo in de was. (Zou vanzelf loskomen) Denk dat het idd testen gaat worden. Proef pakketje eerst. 😃

9 maanden geleden

Reactie op NeleVR

Ik zag deze paar dagen geleden: https://smartassdiapers.be Niets uithalen ...
Ik had gisteren in mijn Greenkit een foldertje gevonden voor Toddy Cares: een merk waarbij je een abonnement kon nemen op een luierdoos. Dan kon je kiezen voor ecologische wegwerpluiers, wasbare luiers of een combinatie. Leek me handig om eens uit te proberen, maar ik zie nu net op hun website dat ze zijn gestopt met de luiers. Ze concentreren zich enkel nog op zindelijkheidscursussen. Jammer ...

9 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ik had gisteren in mijn Greenkit een foldertje gevonden voor Toddy Cares: e ...
Ooh jammer !

9 maanden geleden

vergeet ook zeker niet te controleren of je stad of gemeente subsidies heeft voor wasbare luiers (bv Gent, Lochristi, Dendermonde...).

9 maanden geleden

Reactie op ellie-v

vergeet ook zeker niet te controleren of je stad of gemeente subsidies heef ...
Ja hier jammer genoeg niet

9 maanden geleden

Reactie op ellie-v

vergeet ook zeker niet te controleren of je stad of gemeente subsidies heef ...
Ik wist niet eens dat dat een ding was! Dat zal hier wel niet zo zijn neem ik aan, ze kennen hier het concept GFT nog niet eens 🙃

9 maanden geleden

Wij kunnen wel geld terugkrijgen voor luiers (wegwerp of niet, maakt niet uit) van het ziekenfonds. Konden we eerst niet maar zijn overgestapt naar andere