20 Reacties
één jaar geleden
Alleen mijn partner en mijn nicht weten het. Bij een eerder miskraam had ik het mijn mama verteld maar die gaf niet het soort support dat ik nodig had. Vandaar besloten om te wachten tot de 9 weken echo, dan vertellen we het aan dichte familie. Vanaf 12 weken mag iedereen het weten.
één jaar geleden
Nauwe vrienden en ouders vertel ik het onmiddellijk, broers/zussen/vrienden na de eerste echo en de rest van de wereld na de 12 weken echo. Moest het mislopen, wil ik ook een vangnet hebben en er geen taboe van maken ;-)
Dit weekend vertellen we het aan mijn ouders. We gaan onze hond een nieuw hangertje omdoen met "baby security in training", ik kijk al uit naar de reactie 😍
Van zodra we een echo hebben, wil ik deze op een tapasplank graveren met een leuke tekst erbij. Als we dan vrienden/familie op bezoek hebben, zet ik deze op tafel en wacht tot iemand het ziet 😊
één jaar geleden
Mijn vriend heeft het al verklapt tegen mijn hele familie op familie feest. Op de eerste dag 🙄. Had die ochtend een positieve zwangerschapstest en in de namiddag familie feest. We gingen het eerst enkel tegen onze moeders zeggen, maar toen mijn neef een opmerking maakte waarom ik net als mijn zus en nicht een virgin moghito dronk ipv alcohol , kon mijn vriend zijn mond niet meer houden.🙄 op werk enzo weet niemand het buiten mijn baas.
één jaar geleden
Wij vertellen het dit weekend aan onze ouders. Zijn dan 10 weken ver..
omdat we moeilijk zwanger zijn geraakt zit de schrik er hard in om het kwijt te geraken. Half december vertellen we het aan onze vrienden. Ergens is het ook wel leuk om het even onder ‘ons’ te houden, maar het is niet makkelijk om te zwijgen en smoesjes te verzinnen 😅
één jaar geleden
Knap dat (sommigen onder) jullie zo lang konden wachten. Wij (vooral ik) had hier echt moeite mee. Ondertussen dikke 11 weken. Volgende week, na de 12 weken echo, licht ik de rest van mijn collega's en mijn eigen klasje in. Wie het dan nog niet weet, vertellen we het via onze kerstkaarten 😊
één jaar geleden
Ik heb het meteen aan men dichte familie en vrienden verteld en de wereld mag het weten na de nipt test 😍
één jaar geleden
Gezien we in een fertiliteitstraject zaten en ik het belangrijk vind om te delen en taboes te doorbreken, wisten wel een aantal mensen dat er een cruciaal moment was om te testen, dus ik kreeg letterlijk de vraag van een aantal "en, hoe was de test". Ik kan dan echt niet liegen. Anderen waren minder direct, maar vroegen dan 2 weken later hoe het loopt met het traject en of ik kon verderdoen met menopur of richting ivf moest, en dan kan ik het ook niet verzwijgen xD
Dus zo sijpelt het nieuws al door bij enkele familieleden en vrienden.
De kinderen van mijn partner hebben we ingelicht na de 8w-echo. Mits erbij vermeld dat nog niet de hele wereld het mag weten en er ook nog eenvoudigweg iets mis kan lopen. De stress is dus nu ook wel verhoogd, want ik wil de kinderen het verdriet van een miskraam besparen.
Midden december hebben we echo en de niptest, dus tegen de feestdagen kunnen we met een gerust hart de wijdere wereld inlichten. :)
Bij 2 vrienden deed ik het met een kaartje "ons clubje breidt uit!", de kinderen moesten een puzzel maken die in ballonnen zat verstopt. De voorkant had een rijmpje, waarvan de twee laatste woorden (grote zus) op de achterkant stonden, dus toen ze de puzzel omdraaiden kwam de effectieve boodschap en zijn ze allebei hard beginnen wenen van geluk. :)
één jaar geleden
Ergens wil(de) ik wel wachten tot na de 12 weken, maar dat bleek toch moeilijker dan gedacht! 😄 Er zijn dus al wel wat mensen die het weten, vooral dichte familie, vrienden en collega’s. En ik vind het mooi en hartverwarmend om te zien hoe erg me dit gegund wordt om als BAM mama te worden en hoeveel zij allemaal willen helpen waar nodig. ❤️
De rest komt het rond of na de feestdagen te weten.
één jaar geleden
(schoon)ouders van dag 1 we gingen die dag toevallig op restaurant dus het was de uitgelezen moment. Dichte familie broer en zus na de eerste echo (met 10w). Collega's een klein weekje later omdat het zo overduidelijk was dat ik zwanger was en ik wou het niet meer verstoppen. En dan paar dagen later ook vrienden verteld. De rest van de wereld zal het nu via via stilletjes horen en vanaf 12w, bij positieve NIPtest vertel ik het aan wie het maar wil horen. 😊