Ik heb een dochtertje van ongeveer 11 weken. Ze heeft op korte tijd een hele positieve groei gemaakt op verschillende vlakken dus wij zijn heel trotse ouders. Ze slaapt sinds twee nachten al mooi door tussen 20u en 12u en dan een droomvoeding, dan slaapt ze verder tussen 12 en 7u. Overdag is het altijd veel moeilijker geweest om haar in slaap te krijgen maar we blijven hier op inzetten omdat die slaap ook belangrijk is.
Ze slaapt overdag zelf nooit langer dan 45 minuten als ze hier al aan geraakt. Als ik haar heel intensief terug in slaap probeer te krijgen (lang tegen me houden, shhht blijven herhalen, in de schommelstoel) lukt dit soms en doet ze nog een blokje er bij. Zelf in slaap vallen lukt nog helemaal niet. Nu lees ik overal dat ik haar dus moet leren zelf in slaap te vallen door haar wakker in bed te leggen.. maar als ik dit probeer dan kijkt mevrouwtje met grote ogen rond en blijft ze dus gewoon wakker..
Hoe pakken jullie dit aan ? Is het misschien gewoon nog te vroeg om dit te verwachten ?
Op dit moment doe ik haar zo in slaap : kamer donker maken, white noise op, inbakerslaapzakje aan, twee slaapliedjes laten spelen en dan wachten tot ze op de arm goed in slaap is, dan leg ik ze nog in haar lichte slaap in haar bedje.