9 Reacties
2 maanden geleden
Over de duurtijd van het slapen, is die 45 min heel normaal. De slaapcyclus van een baby is in het begin ongeveer de helft korter dan volwassenen (100minuten), zo’n 45 tot 50 minuten. Het idee van slapen is dan gewoon om die cycli aan elkaar te breien maar baby s kunnen dit niet altijd goed. Bij u wel s nachts maar niet meer overdag
2 maanden geleden
Reactie op vickydm94
En overdag komt dat dan vanzelf op een keertje of moet ik hier op inzetten ...
Hoh kweet niet.... Bij ons slaapt hij s nachts nog niet door. Hij heeft nog die melk nodig rond 3-4 uur. Uiteindelijk moeten kindjes op termijn de nacht doordoen en worden de slaapjes overdag afgebouwd tem peuterklas waar ze enkel nog op de middag een uurtje slapen. Het ging hem meer in mijn vorig bericht dat het normaal is dat ze geen lange slaapjes hebben. Ik denk wel dat je goed bezig bent met kamer donker te maken enzovoort... Onze zoon vecht ook soms tegen de slaap en dan merk je dat hij heel overprikkeld is met ogen wijd open... Niet altijd makkelijk e :)
MOD
2 maanden geleden
Hier ook eentje die 's nachts goed slaapt en overdag niet. Ik wil niet specifiek slaap'trainen', dat komt vanzelf we, dus goeie tips kan ik je niet geven 😅. Ik heb het ook eens een keer geprobeerd om haar overdag in de co-sleeper te leggen. We zijn zo'n 4h bezig geweest voor een slaapje van 20 min. 😂 Ik heb me er gewoon bij neergelegd dat ze overdag enkel dutjes doet in mijn armen en max 30min. Als we aan anderhalf uur slaap komen overdag is het al veel 😅
2 maanden geleden
Ik denk dat dit toch al heel goed is... Ons zoontje van 15 weken slaapt 's nachts zeker nog niet door (om de 3u een voeding, soms laat hij eens wat langer tussen). Overdag ook dutjes van 30 a 45 minuten. Enkele weken geleden deed hij namiddag een langere dut van 1,5 a 2 uur, maar nu voorlopig niet meer.
Hij valt hier wel zelfstandig in slaap, ik doe ongeveer hetzelfde als jou maar alleen laat ik hem in zijn bedje liggen en geef ik zijn knuffel en tutje. Als hij echt verdrietig is (tegenwoordig begint hij soms te huilen als hij weet dat hij een dutje moet doen), dan troost ik hem eerst tot hij gekalmeerd is maar leg ik hem nog steeds wakker in zijn bedje. Meestal zijn de oogjes al toe tegen dat ik beneden ben 😜
2 maanden geleden
Sinds die newborn er echt uit is (ze is nu 12weken) dus sinds 8 weken. Slaapt ze hier in den dag ook 30’-45’ per dutje en sinds een week slaapt ze rond de middag een grote dut van 1,5-3u. Ik doe niks speciaal, ik leg ze is haar park beneden met buitenlicht dat binnen schijnt en tv aan voor mij. Geef haar tutje en zet de muziekmobiel aan en dat dat draait en dan valt die vanzelf in slaap. Ik let vooral op de wakkertijden, ze is 1,5-2u aangenaam wakker. Na 2u wakker is ze niet meer zo aangenaam (tenzij ze lange dut gedaan heeft, dan kan ze 2,5u wakker zijn).
‘S avonds wel een routine, zodat hare frank valt aah nu moet ik lang slapen. En dan slaapt ze van 20u30-> 8u met droomvoeding (die ze zelf vraagt) rond 3u en 6u.
2 maanden geleden
Mijn zoontje is meestal 2u wakker en dan begint hij te trunten en zien zijn wenkbrauwen en oogjes rood.
Als ik hem dan in het park leg, valt hij binnen een kwartier in slaap. Hij spuugt wel vaak zijn tuut terwijl hij deze wel nodig heeft om te slapen. Dus meestal moet ik een kwartiertje lang zo snel mogelijk een tuut geven zodat hij niet opnieuw wakkerder word door te huilen.
Als hij eens langer wakker is geweest en erover is geweest is het wandelen met de buggy, met de auto rijden, constant lichtjes met zijn poepje schudden terwijl ik rond wandel. Meestal hebben we dan ook de rest van de dag een gefrustreerde baby.
2 maanden geleden
Reactie op Thatiana
Sinds die newborn er echt uit is (ze is nu 12weken) dus sinds 8 weken. Slaa ...
Helemaal hetzelfde hier. Als ik merk dat hij moe is leg in hem in z'n park met mobiel en tv op. Die grote dit is hier vanaf 18u, dan begint zijn nacht precies al, maar wel nog in z'n parkje. Rond 21 22u nog een fles en dan naar boven. tot een uur of 3-4u. Dan nog een flesje en om 6.30u klaarwakker 😆 en dan moet ik niet te lang taffelen want wakker is wakker he!