11 Reacties
MOD
2 maanden geleden
Hier drinkt hij ook maar zo lang per voeding, ook slechts 1 borst per keer (vroeger dronk hij 15-20’, beide borsten maar sinds hij 8-9 weken is niet meer). Enkel vlak voor het slapen gaan clustert hij en wissel ik hem na 5’ vlot drinken van kant om stuwing te beperken aangezien hij er dan een blok van 6h tussen laat. Hij maakt hier wel 4-5x per dag stoelgang 😅
2 maanden geleden
Ook helemaal anders hier. Zoontje is bijna 16 weken. Hij drinkt 15 a 20 minuten per borst en dan moet ik hem ook zelf er vanaf halen, hij blijft anders tutteren.
Stoelgang is dagelijks, soms meermaals per dag.
Nachten heel wisselend. Voorbije 2 weken om de 3 a 4 uur. Nu heb ik ontdekt dat hij soms wakker wordt voor zijn tutje en dat hij niet per se eten nodig heeft. Ik kan nu 5 of 6 uur tussen laten maar sta wel nog regelmatig op om even te troosten (of ik leg hem bij mij in bed want dan slaapt hij ook beter 😜).
Moet je 4 a 5 dagen wachten voor een suppo te geven? Hier zei de vroedvrouw, apotheek en kinderarts van max 3 dagen te wachten (ik had dit probleem een tijd geleden toen ik kunstvoeding moest geven). Als dit vaker voorkomt zou ik zeker eens langs de kinderarts gaan want dan kan er een middeltje gegeven worden dat de stoelgang vlotter komt ☺️
MOD
2 maanden geleden
Hier ook een korte drinker: 5 - 8 minuten. Wel na zo goed als elke voeding stoelgang (maar heb de indruk dat ze sinds een week of 2 veel minder plast... 🤔).
Haar nachten zijn lang: gaat slapen tussen 19h en 20h, en is pas uitgeslapen tegen 10h30 😅 's Nachts dan wel nog zo'n 3 droomvoedingen. Ze maakt wel pas weer stoelgang als ze 's ochtends wakker wordt, 's nachts enkel pipi en scheetjes.
2 maanden geleden
Hier is ze 12 weken. Drinkt 1 borst per keer, hangt 8-12 min aan. Drinkt om de 3u overdag. ‘S avonds voor het slapen gaan, krijgt ze 130-150ml afgekolfde bv. 1e deel ‘S nachts laat ze 6-7u tussen, daarna 3-4u tussen. De nacht is wel niet volledig wakker, dus zal eerder een droomvoeding kunnen zijn.
Ze heeft 2-3x stoelgang per dag. En ook pampers met gwn scheetje met wat stoelgang. Ook altijd pipi bij in.
2 maanden geleden
Ons dochtertje drinkt ook bijna nooit langer dan 10min aan de borst (ik geef ook telkens 1 borst per keer). Juist voor het slapengaan ‘s avonds kan het al eens wat langer duren. Ze laat ook meestal maar 2 uur tussen de voedingen (m.u.v. ‘s nachts).
Stoelgang maakt ze de laatste tijd terug dagelijks, soms laat ze er anders wel is een dagje tussen.
2 maanden geleden
Hier 13weken en op 10 minuten beide borsten leeg. Drinkt om de 3u-4u.
Doet maar 1x id week kaka, soms maar om de 10 dagen maar dan steek ik een zetpilletje. Lijkt er verder weinig last van te hebben.
Ik merk wel dat hij veel meer stoelgang maakt als ik 1 flesje poedermelk geef (nan evolia) per dag en zelf ook flessenwater drink ipv kraantjeswater :-)