7 Reacties
één maand geleden
Hoe meer je afkolft hoe meer melk je aanmaakt(normaal gezien).ik heb ook constant afgekolft omdat mijn baby de kracht niet had om te drinken...moe zeggen in het begin allemaal ok maar na een tijdje begint het echt een last te komen en ik had enorm veel last van mijn tepels
één maand geleden
Als ik zelf meerdere keren op een dag kolf na de voeding,, merk ik dat de baby wel nog genoeg kan drinken maar er blijft dan weinig over om te kolven. Soms heb ik dan maar 20, en dat geeft niet echt op voor de moeite die erin kruipt. Na de ochtendvoeding is de opbrengst altijd het grootst. Heb nog nooit na iédere voeding gekolfd dus kan niet echt zeggen wat het effect daarvan is
één maand geleden
Ik heb een 3tal weken smorgens een halfuur gekolfd en savonds een halfuur. Daarna had ik ongeveer een voorraadje van 4 liter in mijn vriezer. Ik moet wel zeggen dat ik al vanaf de bevalling heb gekolfd omdat mijn kleintje nog niet goed van de borst kon drinken. Ik zou zeker niet de hele dag door kolven want dat kost gewoon enorm veel tijd en energie. Je productie gaat vanzelf omhoog als je meer gaat kolven. Moest je last hebben van je tepels bij het kolven dan is lanoline zalf van lansinoh voor mij de uitkomst geweest.
één maand geleden
Reactie op elisero
Ik heb een 3tal weken smorgens een halfuur gekolfd en savonds een halfuur. ...
En even ter aanvulling: vergelijk je opbrengst vooral niet met die van mij, want iedereen is hierin verschillend.. ligt ook aan hoeveel je kindje drinkt en hoeveel voedingen per dag enzo. Elk lichaam is anders!