11 Reacties
3 maanden geleden
Oh I feel you... Ik werk zelf in een crèche en zelfs ik heb het moeilijk met het idee mijn zoontje straks mee te nemen. Heel dikke knuffel en succes 2 september! Zeker niet bang zijn om je gevoel daar te bespreken, dat zijn we helemaal gewoon van nieuwe ouders 😘
Meestal hebben de mama's het ook écht moeilijker dan de baby'tjes.
En over je vraag: dat is idd heel dubbel, misschien kan je haar nog 1 keer per dag op je laten slapen? Dan hebben jullie nog dat momentje, maar is het ook geen te grote shock voor haar. Grote tip: ga 1 sept slapen in een T-shirt dat je op 2 sept meegeeft met haar naar de crèche, jouw geur zal haar al wat kunnen geruststellen mocht ze het moeilijk krijgen.
3 maanden geleden
Reactie op MarieT
Oh I feel you... Ik werk zelf in een crèche en zelfs ik heb het moeilijk me ...
Trouwens de wennertjes krijgen doorgaans extra aandacht in de opvang, er wordt echt op gelet dat zij zich welkom, dat er snel een vertrouwensband ontstaat tussen kindje en begeleider
3 maanden geleden
Oh ik begrijp je bezorgdheid heel goed! Als ze in staat is om zelf en zonder al te veel huilen in slaap te vallen, zou ik het één vast dutje (bv het eerste ‘S ochtends) wel durven proberen en dan kan je de overige dutjes nog die geborgenheid geven, maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je eigen gevoel volgt want elk kindje is anders en heeft andere noden! Hier ben ik ook erg bang voor met de start van de crèche voor ons zoontje. Hij kan namelijk enkel in de draagzak slapen overdag. Al vanalles anders geprobeerd maar lukt voorlopig niet. Als hij 1 dutje mist, huilt hij ook de hele dag. Dus ook een heel bang hart voor de start in de crèche, maar wij hebben gelukkig nog tijd tot begin oktober en ga dan vanaf september eens proberen oefenen.
MOD
3 maanden geleden
Reactie op CVO97
Oh ik begrijp je bezorgdheid heel goed! Als ze in staat is om zelf en zonde ...
Hier hetzelfde verhaal. Wel moe overdag maar kan niet zelfstandig in slaap geraken, enkel aan de borst en dan mag ik ze ook niet meer wegleggen. Of iemand anders moet er een hele tijd mee rondlopen om ze in slaap te krijgen, maar ook vooral niet neerleggen ... 😬
3 maanden geleden
Bedankt voor jullie lieve en begripvolle reacties en tips 😘 Ik ga verder proberen om haar wat zelfstandig te laten inslapen, en naast het slapen nog veel knuffelen nu ik nog kan want mijn job houdt lange dagen in 🙈 Op de crèche hadden ze me idd aangeraden ‘s nachts een tetradoek bij mij te leggen en die mee te geven voor mijn geur. Ze zeiden ook dat ze de kindjes die het nodig hebben wel in slaap wiegen..dus dat was ook geruststellend 🙏🏼
3 maanden geleden
Ons dochtertje start in de crèche op 3 september. Ze is gisteren al een paar uurtjes gaan wennen (namiddag) en volgende week nog eens een keertje. Hier slaapt ze overdag enkel als ze boven in de donker ligt (ook niet altijd lang), beneden heel moeilijk en als het toch eens lukt, is het ook niet voor langer dan 15 à 30 minuutjes. Maar ze heeft in de opvang gisteren 2,5u geslapen (van de 3u). En dit met het lawaai van alle kindjes! 😅
3 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Amai, da geeft mij hoop, hopelijk hier ook van dat 😂
Ja, ik kwam binnen & ik stond echt eventjes met mijn mond vol tanden haha 😅😂