7 Reacties
7 dagen geleden
Goh ik kan niet vergelijken met mn eigen zoontje want krijgt nog fulltime borstvoeding, maar dit lijkt me niet heel veel hoor. In de opvang waar ik werk krijgen veel kindjes in het begin nog een extra flesje na de patatjes/FP of tussen die 2. Vaak wel kleiner flesje dan. Jouw kindje krijgt natuurlijk 2 flesjes in de ochtend, maar ze vraagt niks meer tijdens de nacht.
150g papjes is idd wel wat gezien wordt als een volwaardige portie, maar wij zien in de praktijk dat veel kindjes daar niet helemaal mee voldaan zijn. Op momenten dat je denkt dat ze nog honger heeft kan je altijd eens proberen nog een beetje melk te geven en zien of het dus echt honger is of niet?
7 dagen geleden
Loic weegt 6,7kg en eet meestal
- rond 8u 180ml+6schepjes
- 11u45 150gr groentepap
- 15u45 100gr fruitpap
- rond 16u15 meestal nog een kleiner flesje
- 20u-20u30 210ml+7schepjes (drinkt deze niet altijd volledig uit)
- op vraag tijdens de nacht nog 120ml+4 schepjes (wel elke nacht)
7 dagen geleden
Reactie op Eline156
Loic weegt 6,7kg en eet meestal
- rond 8u 180ml+6schepjes
- 11u45 150gr gro ...
Wat is een kleiner flesje? 60ml? Of is dat wel heel klein? Dan toch nog zo een 600-700ml per dag?
7 dagen geleden
Reactie op Jasmien1994
Wat is een kleiner flesje? 60ml? Of is dat wel heel klein? Dan toch nog zo ...
Ik maak meestal 90ml, soms drinkt hij dit nog op, soms niet, vandaag heeft hij 130gr fruitpap gegeten en dan nog 70 gedronken. Ja, hij drinkt wel nog rond de 700ml per dag vaak
7 dagen geleden
Reactie op Eline156
Ik maak meestal 90ml, soms drinkt hij dit nog op, soms niet, vandaag heeft ...
De kinderarts zei dat kindjes van deze leeftijd vaak nog 3 flesjes drinken en dan hun vaste voeding. Ze zouden dagelijks nog zo’n 500ml melk nodig hebben minimum werd ons gezegd