11 Reacties
2 maanden geleden
wij geven geitenmelk ipv koemelk sinds dat ons zoontje 5w is en dit werkte voor hem heel goed. Ikzelf ben lactose intolerant en mijn zoontje kon hier ook slecht tegen, wij zijn hiervoor bij osteopaat geweest niet via zhk/kinderarts. Zoontje is nu 19w en geven het nog steeds
2 maanden geleden
Reactie op LisaRs
Wat was het dan wel? ☺️
Goeie vraag... Volgens de osteopaat was bij gevoelig aan lactose en door de vele krampen konfen zijn darmen onvoldoende rusten, maar hadden ze rust nodig om te herstellen. Lactosevrij dieet bij borstvoeding in combinatie met lactosevrije kunstvoeding had geen/onvoldoende effect (lactose wordt sowieso in de moedermelk aangemaakt). We merkten wel dat enkel koemelkvrije kunstvoeding (met lactose) terug meer krampen gaf, dus vandaar op zoek moeten gaan naar een melkk die zowel koemelkvrij als lactosevrij was. Nadat dit positief effect had, 3 weken gegeven en dan terug langzaamaan borstvoeding geïntroduceerd ( als "challenge") en hij verdraagt dit nu wel. Door de enorme hoeveelheid moedermelk die in nu in voorraad heb (door 3 weken kolven en geen melk te mogen geven), heb ik voorlopig ook geen kunstvoeding meer moeten geven 😉
2 maanden geleden
Reactie op ems1996
Als ik ooit stop met borstvoeding en mijn kleintje heeft nog steeds last va ...
Ik vind trouwens het boek "blij koemelkvrij" echt een aanrader, het gaf me zoveel inzichten over wat zo een koemelkallergie inhoudt...
Hier staat ook bijvoorbeeld in dat ze geitenmelk als alternatief afraden omdat het gaat om de melkeiwitten en in elke soort dierlijke melk komen bepaalde melkeiwitten overeen. Dus je kan het geluk hebben dat geitenmelk wel gaat en koemelk niet, maar dit is dan eerder 'toevallig" dat je kindje niet reageert op die bepaalde melkeiwitten.
2 maanden geleden
Reactie op Annelies_V_A
Wij geven pepti syneo van Nutrilon is wel geen AR
Ja wij geven dit ook maar wel met verdikkingsmiddel maar hier een stuk minder krampen eindelijk