36 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb in mijn valies voor op de kamer mijn spullen en spullen voor ons meisje voor op kamer. En dan voor de bevallingsverlof kamer een zak met geboorte pakje en mijn bevallingsverlof kleed en alles wat je nodig hebt in de bevallingsverlof ruimte.
7 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Hiermee bedoel je dan eventuele snacks enzo? Geen idee wat je allemaal exac ...
Op je verloskamer. Ik ga proberen in bad te gaan voor dat mijn echte arbeid begint dus een bikini top. Handdoek, een kleedje voor in de bevallen( wil niet naakt liggen) geboorte pakje, inderdaad eten kan ook maar bij mijn zoontje mocht ik niet eten dus weet niet hoe het nu gaat zijn. Maar zo Aquarius. En mijn sloefjes 🙂 dat zal het zo wat zijn denk ik. Aah mijn badjas voor aan te doen voor naar de kamer te gaan 🙂
7 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Hiermee bedoel je dan eventuele snacks enzo? Geen idee wat je allemaal exac ...
Douchegerief en outfit voor na de bevalling. Bevalkleedje, kamerjas, slippers, geboortepakje, map met documenten bv voor epidurale, koekjes, evt druivensuiker, evt fototoestel…
7 maanden geleden
2 weken geleden is er een topic geweest met titel vluchttas of vluchtkoffer door shanna, daar zijn wel wat lijstjes gedeeld en kan je misschien inspiratie uit halen.
Ik heb elk lijstje dat ik tegengekomen ben (van ziekenhuis, van een boekje van roze doos, van een website...) samengevat in een lijst voor mij, als je interesse hebt maak ik daar eens een screenshot van. Maar ik heb dus hier en daar dingen weggelaten die ik niet interessant vind, dus het is dan niet 'jouw' lijstje maar wel een begin.
Dus je hebt een zak met gerief voor de bevalling zelf (Verloskwartier), en een valiesje dat nog in de auto blijft tot je naar je kamer gaat.
Bevalling zelf is vooral het eerste pakje voor je kindje, een comfortabel bevallingskleed, ontspanning voor je zoals boek, muziek, kersenpitkussentje, warme sokken, wat eten en drinken, en je administratieve papieren. En evt niet-geurende douchegel.
Ik ben een lijstjesmaker, dat geeft me rust 😅
MOD
7 maanden geleden
Hier is inderdaad al een topic over gemaakt, dus misschien kan je daar even kijken: https://community.24baby.be/forum/geboorteclub-juni-2024/vluchtkoffer-V99XJod
Verder: Heb je bij de rondleiding op de materniteit en bij je vroedvrouwenpraktijk geen uitleg gekregen? Die lijstjes vind ik zelf heel handig want dat is per ziekenhuis een beetje anders heb ik de indruk (bijvoorbeeld wel of geen eigen handdoeken, wel of geen eten/drinken,...)
7 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Hier is inderdaad al een topic over gemaakt, dus misschien kan je daar even ...
Ik heb enkel 2x gesprek gehad op materniteit, voornamelijk over borstvoeding enzo. Kort indd over wat mee te brengen, maar is toen precies niet overgekomen dat je best een zak maakt voor verloskamer en zak voor kamer. 😊
MOD
7 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Ik heb enkel 2x gesprek gehad op materniteit, voornamelijk over borstvoedin ...
Doen ze bij jullie geen rondleiding? En heb je dan geen onafhankelijke vroedvrouw voor ná de bevalling (die dus verder opvolgt wanneer je weer thuis bent)?
2 aparte tassen is ook niet echt een must denk ik, maar eerder wat je zelf praktisch vindt. Ik ben van plan om er maar 1 te maken, en wat ik nodig heb in de verloskamer leg ik gewoon bovenaan zodat we het er gemakkelijk kunnen uitnemen. Wat ze bij ons wel hadden aangeraden was om het 1e pakje van de baby in een apart zakje te steken zodat je partner niet het verkeerde zou geven 😂
7 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Doen ze bij jullie geen rondleiding? En heb je dan geen onafhankelijke vroe ...
Geen aparte vroedvrouw 🙃 die van ziekenhuis komt standaard 2/3 keer op thuisbezoek. Verder ben ik graag zelfstandig 😂 rondleiding wel gehad, maar ze vertelde over de vluchttas enkel 'maak hem zoals je op hotel zou gaan'.
MOD
7 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Geen aparte vroedvrouw 🙃 die van ziekenhuis komt standaard 2/3 keer op thu ...
Ah vandaar, de vroedvrouwen van het ziekenhuis komen niet op huisbezoek bij ons, wij hebben dus nog een onafhankelijke. Ik wist niet dat ze dat in sommige ziekenhuizen wél deden!
Hahahha, wel een heel duur hotel dan 😂 Niet meteen een plezierreisje 🤭
7 maanden geleden
Reactie op Tanya1998
Ik heb enkel 2x gesprek gehad op materniteit, voornamelijk over borstvoedin ...
Ik heb een weekendtas voor de verloskamer, een valies voor mezelf op de kamer en een klein valiesje voor de baby. Mijn halve huishouden gaat dus mee. 😂