13 Reacties

7 maanden geleden

Ik volg graag mee. En vanaf wanneer zet je hem best klaar?

7 maanden geleden

Reactie op claartje96

Ik volg graag mee. En vanaf wanneer zet je hem best klaar?
Ik heb mijn toen klaargezet op 36w denk ik.. op 38w bevallen 🙃

7 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ik heb mijn toen klaargezet op 36w denk ik.. op 38w bevallen 🙃
Oke bedankt voor de tip! :D

7 maanden geleden

Ik vond het fijn om mijn eigen kussen en voedingskussen mee te nemen naar het zkh, wel iets dat je lastminute meeneemt natuurlijk.

7 maanden geleden

Ik heb de mijne al klaargezet (1e zwangerschap, 32w) het bleef maar door mijn hoofd malen dus gewoon al gedaan 😅 Ik heb ingepakt voor mezelf: - topje dat in de vuilbak mag voor de bevalling - aquarius en druivensuiker - pyjama - borstvoedingsbh/topje - ondergoed - warme en gewone sokken - 2 gemakkelijke leggings - 2 bloesjes met knoopjes - toiletzak (miniem gevuld) - badhanddoeken Voor ons zoontje: - geboortepakje - 2 body’s maat 50 en 56 - 2 pyjama’s maat 50 en 56 - sokjes en mutsjes - outfit om naar huis te gaan - gepersonaliseerd lakentje - paar tetradoeken - tutje met doekje (indien we dit gaan gebruiken) We nemen onze luierrugzak mee voor zijn gerief en daar hebben we al wat luiers en doekjes ed ingestoken. Alles voor onze baby zit in zakjes en is gelabeld zodat het er gemakkelijk uit te vissen is voor mijn man of iemand anders 🤪

7 maanden geleden

Reactie op panneke96

Ik heb de mijne al klaargezet (1e zwangerschap, 32w) het bleef maar door mi ...
Hier ben ik iets mee! Bedankt en succes 🥰🥰

7 maanden geleden

Net terug van een infosessie, dit is het lijstje voor het Verloskwartier (in een volgend bericht geef ik het lijstje voor materniteit)

7 maanden geleden

Checklist materniteit

7 maanden geleden

Reactie op ellie-v

Net terug van een infosessie, dit is het lijstje voor het Verloskwartier (i ...
Afbeelding lijkt niet goed te laden, dus hier nog eens.

7 maanden geleden

Reactie op ellie-v

Afbeelding lijkt niet goed te laden, dus hier nog eens.
Danku!

7 maanden geleden

Reactie op panneke96

Ik heb de mijne al klaargezet (1e zwangerschap, 32w) het bleef maar door mi ...
Dat was ik dus ook van plan, om alles per setje in zakjes te stoppen 😂 anders zal de body weer niet passen met het broekje en zijn het de verkeerde sokken aan de voeten van de mini. #diepapastoch

7 maanden geleden

Krijg je geen lijstje van je materniteit? Dit is wat er in mijn boekje staat (zie foto). Wij moeten 3 nachten blijven na een bevalling, dus ik ga alles voor 3 à 4 dagen voorzien. Rompers met lange en korte mouwen, in verschillende maten (aan de echo's te zien zal onze dochter redelijk zwaar zijn, dus ik vrees dat ze niet in een maatje 50 gaat passen 😅). Daarnaast neem ik waarschijnlijk nog wel wat andere dingen mee die niet op het lijstje staan, adhv andere checklists die ik online vind of YouTube-video's. Maar sowieso is het bij ieder ziekenhuis wel een beetje anders 😊 (Zo zie ik dat sommigen snacks moeten meebrengen, maar wij krijgen Aquarius en druivensuiker van het ziekenhuis)

7 maanden geleden

Trouwens, als iemand nog zwangerschapsonderbroeken zoekt voor tijdens de zwangerschap en na de bevalling: ik ben wel fan van de “Mady” onderbroeken van de Zeeman. En ze zijn nog relatief modieus want je hebt er ook met een klein beetje kant (volledig katoen).