10 Reacties

8 maanden geleden

Ik leefde op pickwick thee met gember en zonder caffeïne. Ik spoelde mijn neus ook met zo’n kannetje. Verder heb ik niets genomen.

8 maanden geleden

Heb hetzelfde voor.. ben in buitenland voor werk en alleen maar snot en niezen. Overleef op 1 dafalgan 500 en zoutoplossingspray per dag. Je mag denk ik tot 2 dafalgans van 500 nemen maar probeer het nu uit te zieken. Ik vind het gewoon beu dat ik sinds januari alleen maar buien heb van verkoudheid/keelpijn. Zijn we meer vatbaar?

8 maanden geleden

Reactie op prien

Heb hetzelfde voor.. ben in buitenland voor werk en alleen maar snot en nie ...
Dacht van wel 😓 jammer genoeg. Ik vindt het gewoon zo eng om te hoesten of te niezen tijdens mijn zwangerschap 😅 ik wil altijd mijn buik vastnemen voor extra steun.

8 maanden geleden

Reactie op prien

Heb hetzelfde voor.. ben in buitenland voor werk en alleen maar snot en nie ...
We zijn zeker meer vatbaar zei m'n huisarts 😊 ben nu ook al 3 weken ziek. Je mag gerust dafalgan van 1gr nemen, met mate. 😊

8 maanden geleden

Hier vorige week griep gehad, ik sukkel hier ook van de ene 'ziekte' in de andere (buikgriep, zware verkoudheden, griep...). Tijdens de griep mocht ik van mijn huisarts max 3 Dafalgans 500 per dag om de koorts te onderdrukken. Verder mocht ik 2x per dag Sofrasolone (neusspray), evt afgewisseld met zoutoplossing. Ik kreeg ook een puffer (symbicort) en een plantaardige hoestsiroop (Plantil).

8 maanden geleden

Heb net nog een tip meegekregen van mijn moeder vanuit de tijd van ons overgrootmoeder en grootmoeder. Vroeger bij een verkoudheid prikte ze blijkbaar een ajuin door met een vork en legde dan die ajuin op een bordje op hun nachtkastje. Of ze sneden hem doormidden. De ajuin zou dan de fluimen helpen losmaken en ziektekiemen opnemen. Ik zeg het, het is een hele oude truc of dit echt werkt weet ik niet, maar ik sta momenteel open om alles te proberen wat mag. 😅

8 maanden geleden

Ik ben verpleegkundige én apotheekassistent en je mag gerust meer paracetamol nemen hoor ;). Max 3x/dag 1g (1000mg) paracetamol. Het is belangrijk dat we als zwangeren zeker geen hoge koorts maken en paracetamol is helemaal veilig! Wel echt maximum 3g (3000mg) paracetamol per dag! Meer is vooral schadelijk voor de lever.

8 maanden geleden

Een kanttekening bij gember moest je asaflow nemen: dit gaat de werking tegen! Net zoals pompelmoes (bij de meeste medicatie). Veel beterschap mama!

8 maanden geleden

Een week goed geweest en hup we zitten weer met gesnotter/keelpijn.... Ik neem nochtans vitamines en rust voldoende. Frustrerend dat we zo snel vatbaar zijn.. hebben er nog van jullie dit? Dat het op en af gaat?

MOD

8 maanden geleden

Reactie op prien

Een week goed geweest en hup we zitten weer met gesnotter/keelpijn.... Ik n ...
Idem hier, volgens de dokter doordat je immuunsysteem verlaagd is tijdens de zwangerschap… ik doe ook niet veel meer naast neus spoelen, paracetamol wanneer nodig en proberen om situaties met hoge infectiegraad (contact met mensen met verkoudheid vb.) te vermijden…