20 Reacties
7 maanden geleden
Bij mij gisteren ongeveer hetzelfde, bij mij was hij 25, dus nu 14 dagen rusten. Mijn gynaecoloog zei dat dit wel kon herstellen en dat we ons geen zorgen moeten maken. Dus extra controle na 14 dagen en dan bekijken, kan je dus nog niet zeggen wat het resultaat zal zijn. Indien niet beter ook thuis tot einde zwangerschap. Hier wel harde buiken, maar los daarvan voel ik me ook goed
7 maanden geleden
Reactie op Vdp4
Mss een rare vraag maar hoe meten ze dit? Manueel of met de interne echo?
W ...
Bij mij hebben ze op 28 weken de lengte vd baarmoederhals nagekeken via een buik echo
7 maanden geleden
Reactie op claartje96
Bij mij hebben ze op 28 weken de lengte vd baarmoederhals nagekeken via een ...
Maar mss als ze zien dat hij wat verkort is ze nog eens extra controleren inwendig?
7 maanden geleden
Reactie op claartje96
Bij mij hebben ze op 28 weken de lengte vd baarmoederhals nagekeken via een ...
Ik kreeg standaard op controle 28w (hier dus 29+4 , ik loop niet altijd exact 4w tussen elke afspraak) een inwendige echo, en zo is het aan het licht gekomen. Ik heb geen extra afspraak gekregen nu.
7 maanden geleden
Reactie op NDL
Ik moet ook pas terug op 32w (vorige controle ook op 24w), ik moet volgende ...
Jij bent vermoedelijk van nederland? In Belgïe krijg je elke 4 week ong 1 echo maar weet in nederland dat dit indd veel minder is..
7 maanden geleden
Reactie op NDL
Nee hoor, Gent 😊 en ken nog mensen die op 28w (sommige ook 16w) geen echo ...
Ah oke op die manier! :D
7 maanden geleden
Reactie op claartje96
Jij bent vermoedelijk van nederland? In Belgïe krijg je elke 4 week ong 1 e ...
Nee, ook België. Ben bij de vroedvrouw geweest op 28 weken deze week maar vond dat eigenlijk niet echt een meerwaarde. Had liever een echo gehad dan :) maar dan ligt het waarschijnlijk van het ziekenhuis af
7 maanden geleden
Reactie op El_Rem
Nee, ook België. Ben bij de vroedvrouw geweest op 28 weken deze week maar v ...
Ja snap ik. In het ziekenhuis waar ik ga doet de vroedvrouw ook een buik echo tijdens elke afspraak.
7 maanden geleden
Reactie op Silke14
Bij mij gisteren ongeveer hetzelfde, bij mij was hij 25, dus nu 14 dagen ru ...
En doe je nog iets? Alle, bedoel, ik durf nu zelf niet een wandelingetje te doen tot aan de postbus, of te gaan zwemmen ofzo… Het is niet dat er platte rust werd opgelegd voor jou?
7 maanden geleden
Hoi! Ik heb dit ook, ik ben nu 29 weken. Is vastgesteld omdat ik heel veel last had van harde buiken. Die van mij is tussen de 2,5 en 3cm. Ik kreeg onmiddellijk een week rust voorgeschreven, alsin: niet kuisen, niet wandelen, geen boodschappen doen etc. + progesteron nemen om de boek wat tegen te gaan.
Na een week had ik opnieuw controle en de situatie was niet verergerd ofzo, dus ik mag wel eens terug wandelen, maar max een kwartiertje... Nog altijd rustig aan doen met huishouden wel. Ik heb nu donderdag opnieuw een controle. Blijft dus sowieso wel wat rustiger aan doen van zodra dit vastgesteld is.
7 maanden geleden
Reactie op Baby15062024
Hoi! Ik heb dit ook, ik ben nu 29 weken. Is vastgesteld omdat ik heel veel ...
Ik kreeg geen rust voorgeschreven… Moet gewoon nog gaan werken, en pas binnen 4w opnieuw controle. Ik denk dat ik toch een nieuwe afspraak zal maken voor binnen 10d nu (dan is het 2w)
Vermindert progesteron de harde buiken mss? Vaginaal in te brengen?
7 maanden geleden
Reactie op SparklesandSmiles
En doe je nog iets? Alle, bedoel, ik durf nu zelf niet een wandelingetje te ...
Momenteel 14 dagen ziekte wat betreft het werk, maar tevens ook geen sport, geen grote kuis doen, geen lange wandeling,… dus zwemmen doe ik voorlopig niet meer… Er werd mij nog net geen platte rust gegeven dus probeer ik gewoon goed naar mijn lichaam te luisteren. Als ik lang recht sta, zit of te ver wandel vooral dan krijg ik harde buiken dus dan heb ik te veel gedaan. Idem als ik stress heb… als ik jou was zou ik proberen zo veel mogelijk de grote inspanningen te vermijden, dus wel even naar de postbus, maar niet intensief gaan zwemmen.
Binnen 14dagen opnieuw controle, indien dan niet beter is het platte rust tot het einde van de zwangerschap, even kijken wat de rust doet met mijn lichaam, ben benieuwd maar vrees ervoor.. Bij mijn schoonzus is dat niet meer verbeterd dusja..
7 maanden geleden
Reactie op SparklesandSmiles
Ik kreeg geen rust voorgeschreven… Moet gewoon nog gaan werken, en pas binn ...
Progesteron zou vroeggeboorte moeten tegen gaan, omdat ik door die verkorte baarmoederhals in combinatie met de harde buiken wel in de gevarenzone zit voor een vroegere bevalling... Vandaar ook de nauwe opvolging om zeker in de gaten te houden dat het niet plots super veel verkort, want dat zou willen zeggen dat ik moet opgenomen worden in het ziekenhuis en weeën remmers + long rijpers voor de baby moet krijgen. Progesteron mag je kiezen hoe je die neemt, vaginaal of oraal. Ik neem die oraal.