5 Reacties

10 maanden geleden

Ooo zo het nieuwe jaar ingaan is niet fijn Ik zou me zelf niet te zot maken met ervaring van andere, iedereen is anders en morgen vroeg u eigen gynaecologen bellen voor te mogen langs gaan. Dan ga je voor u eigen situatie de beste en correcte uitleg krijgen. Groeten laura

10 maanden geleden

Mijn zus had tijdens haar zwangerschap ook een verkorte baarmoederhals. Het is belangrijk dat jouw gynaecoloog dit goed opvolgt de rest van jouw zwangerschap. Ze kunnen jou inderdaad medicatie laten nemen om vroeggeboorte tegen te gaan, of mogelijks ga je verder in de zwangerschap ook platte rust voorgeschreven krijgen. Goed laten opvolgen, het advies goed volgen, en jou er voor de rest op voorhand niet te druk in maken want verder dan doktersadvies goed opvolgen heb je hier geen controle over dus je druk maken over wat zou kunnen gebeuren heeft geen zin en stress vermijd je best tijdens jouw zwangerschap

10 maanden geleden

Reactie op Laurax

Ooo zo het nieuwe jaar ingaan is niet fijn Ik zou me zelf niet te zot m ...
Alle zorgen waren dus voor niks nodig😅 bij mijn gynaecoloog geweest vandaag en alles is zoals het moet zijn… niks verkort. Dus heel jammer om dit te hebben meegemaakt maar nu wel opluchting 🫠

10 maanden geleden

Reactie op lamso

Alle zorgen waren dus voor niks nodig😅 bij mijn gynaecoloog geweest vandaa ...
Gelukkig. Nu genieten

10 maanden geleden

Hey, ben nu zwanger van ons tweede kindje. Bij de eerste zwangerschap op 28 weken gestart met utrogestan en tegen alle verwachtingen in toch kunnen uitdragen tot 38 weken. Wel met veel platliggen, niet heffen. Bij mij komt de verkorte baarmoederhals door 2 Lletzingrepen voor HPV in het verleden. Heel veel rusten is de boodschap! Nu ben ik preventief op 12 weken gestart met utrogestan, morgen kijken ze baarmoederhals nog eens na, ben nu 21 weken zwanger en nog aan het werk (zittende job). Veel succes daar!