16 Reacties

16 dagen geleden

Zou dit toch bespreken want is niet normaal denk ik dan..

16 dagen geleden

Ik zou het aankaarten. Ik had dit met mijn zoontje op school (België) ik had dit besproken en sindsdien gebeurt het niet meer.

16 dagen geleden

Dat lijkt me niet de bedoeling... Bij ons blijven de flesjes in de crèche, en elk kindje heeft z'n eigen mandje met gerief.

16 dagen geleden

Reactie op Margogo94

Dat lijkt me niet de bedoeling... Bij ons blijven de flesjes in de crèche, ...
Ja hier maak ik elke dag de flesjes zelf klaar en vul ze met bv. Ik label ze ook altijd maar had de laatste week de doppen gelabeld ipv de fles omdat de labels makkelijk loskwamen. Maakt het dus extra lastig om te weten of het onze fles was of niet 😓

16 dagen geleden

Dit is me ons hier toch ook nog niet overkomen... Bij ons heeft elk kindje een vakje voor de rugzak met reservekleertjes. Elk kind heeft ook een doos met z'n symbooltje en naam op. ik label de flessen. Ons zoontje krijgt borstvoeding dus die melk wordt in de koelkast bewaard, bij kunstvoeding bewaren ze dit in de rugzak. Het "meer moe" zijn herken ik wel. Ons zoontje is serieus onder de indruk als hij terug komt van de crèche en ligt steeds in slaap nog voordat ik thuis ben.

16 dagen geleden

Vaak moeten 2-3 baby's rond hetzelfde moment een flesje krijgen en als er dan 1 wat slordige collega is die niet alles meteen uitspoelt en wegsteekt, kan het dus gebeuren dat meerdere flessen open in de lavabo belanden op later tegelijk uit te spoelen, dan worden fouten gemaakt... flesjes labelen is belangrijk idd, maar speen kan je niet labelen natuurlijk. Ook die foute reservekledij is niet oké, wrs ook gewoon een slordige collega die in de rapte het verkeerde kastje opent. Ik zou dit ook zeker aankaarten. Ik denk wel niet dat je je zorgen moet maken om verkeerde voeding als de flesjes zelf wel van jullie zijn... Het meer slapen is heel normaal na de vele prikkels in de crèche en de virusjes waartegen hun immuunsysteem moet vechten = meer slapen. Ik zou dit ook zeker aankaarten, maar best eerst tegen de begeleiders zelf, pas als het blijft gebeuren zou ik de verantwoordelijke aanspreken. Dit om het vertrouwen tussen jullie en de begeleiders te behouden. Veel succes 😘

16 dagen geleden

Reactie op CVO97

Ja hier maak ik elke dag de flesjes zelf klaar en vul ze met bv. Ik label z ...
Int vervolg dus maar alles labelen dan 😬

16 dagen geleden

Verkeerde speen is echt niet oké dus daar kan je zeker iets van zeggen… ons kleintje gaat ook vroeger in bed na een dagje opvang dan dat hij een dagje thuis is, valt meestal in de auto al in slaap dus dat meer moe herken ik ook heel hard, maar dat lijkt me normaal na zo’n drukte heel de dag ☺️ hadden wel een keer dat hij thuiskwam in een romper van de opvang omdat hij al zijn reservekleren had ondergekakt maar kleertjes van andere kinderen lijkt me toch ook beetje bizar 🙈

16 dagen geleden

Hier ook een kastje met foto en symbooltje waar we ‘s ochtends haar gerief inleggen en ‘s avonds uithalen. Flesjes worden niet uitgespoeld dus die gaan onmiddellijk terug in het kastje. Deze week is ze in slaap gevallen om half vijf tot de volgende ochtend dus de vermoeidheid herken ik ook wel.

13 dagen geleden

Reactie op MarieT

Vaak moeten 2-3 baby's rond hetzelfde moment een flesje krijgen en als er d ...
Heb het nagevraagd en zeggen idd dat het tijdens het afwassen verwisseld is. De crèche is van 2 eigenaars die het ook uitbaten, er zijn geen andere medewerkers. Elk kindje heeft ook eigen kastje en labeltjes etc maar kledij komt altijd van reserve bij hun, heb er al aantal keer opmerking over gemaakt maar ze zeggen dan dat dat sneller gaat dan het uit zijn zak te halen. Ik vind het wel vervelend, want dan moet ik altijd zien dat ik onze kleding terugheb, reservekledij van daar terug was en meeheb en ergste vind ik nog dat hij dan helemaal anders ruikt en ik kan dat niet goed af precies 😅🫣

9 dagen geleden

Reactie op CVO97

Heb het nagevraagd en zeggen idd dat het tijdens het afwassen verwisseld is ...
Die reserve kledij is toch snel opgelost aan de verzorgingstafel een rekje en elk kindje eigen mandje waar kledij in zit zo doen ze het hier bij ons op school. Snel en efficiënt en de kindjes hebben hun eigen kledij aan. Zou dat ook niet fijn vinden mocht mijn kind met andere kledij naar huis komen als je reserve voorziet.

7 dagen geleden

Reactie op CVO97

Heb het nagevraagd en zeggen idd dat het tijdens het afwassen verwisseld is ...
Het anders ruiken herken ik ook enorm. Mijn dochtertje ruikt ook helemaal anders als ze van de crèche komt.

2 dagen geleden

Mijn partner kreeg woensdagochtend een bevuilde body met stoelgang mee van maandag nog … hij zei denk ni dat dat 1 van ons is … de beide verzorgsters jawel is 1 van jullie dochter ligt ook in haar bakje … hij goedgelovig meegenomen… ik deed dat zakje open body van 12maanden en dus geen van ons … ze is nog maar 5 maand en draagt maat 62 a68 … 🙄 schoonmoeder heeft da er ‘‘s avonds afgegeven en bleven zegge zijn jullie zeker… precies of wij weten niet welke kledij van ons is (onze is trouwens gelabeld). Vraag me dan soms even af of het ook wel klopt wat ze in bitcare schrijven qua kakapamper enz … . We moesten 2 lichtgevende tutten meegeven en de 2 die zij hadden gingen ze terug geven kregen er 1 terug… de 2de vinden ze plots niet meer 🙄

2 dagen geleden

Reactie op Vanessa 35

Mijn partner kreeg woensdagochtend een bevuilde body met stoelgang mee van ...
Bij ons is er ook een bavet kwijtgeraakt. Maar ik neem het ze niet kwalijk. Ze hebben maar 2 paar ogen en 2 paar handen voor al die kindjes + moeten dan ook nog eens alles in bitcare zetten. Dan kan er al eens iets verdwijnen of in het verkeerde bakje belanden 😅🤷🏻‍♀️ Bij ons is er ook al een flesje gesneuveld in de crèche (wij gebruiken glazen flesjes) bij het uitruimen van de vaatwasser. 🙈

2 dagen geleden

Reactie op Margogo94

Bij ons is er ook een bavet kwijtgeraakt. Maar ik neem het ze niet kwalijk. ...
Sommige kindjes gooien achter de rug van de begeleiding zelfs tutjes of knuffels in de vuilnisbak 🙈

2 dagen geleden

Reactie op MarieT

Sommige kindjes gooien achter de rug van de begeleiding zelfs tutjes of knu ...
Hahaha maar allez, 't zijn toch deugnieten eh! 🤣