88 Reacties
MOD
16 dagen geleden
Reactie op Jasmien1994
Ik heb echt al liters tranen gehuild daarvoor. Stom hé. Maar het is zo verm ...
Helemaal niet stom. Is niet fijn als je constant commentaar krijgt, en al zeker als je man je er niet in steunt 😥
Zij hebben de kans gehad om hun kinderen op te voeden op hun manier. Nu is het aan jou. Jij weet het beste wat je kind nodig heeft ❤️
16 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Helemaal niet stom. Is niet fijn als je constant commentaar krijgt, en al z ...
❤️
Het doet inderdaad wel deugd om het hier eens uit te spuwen 😀
16 dagen geleden
Reactie op Jasmien1994
Oh, kei herkenbaar... 😞
Alleen sta ik er hier wel alleen voor op dat vlak. ...
Mijn vriend is ook zo, troost je. Het is heel frustrerend. Hij kan overal gaan en staan en ik ben alleen thuis met ons kindje. Ik ben graag bij haar, daar niet van, maar ik wil ook graag nog eens wat gaan drinken ofzo. Eerst was het excuus 'ik kan haar geen eten geven' mits ik nog niet mocht kolven, nu heb melk genoeg op voorraad en geeft hij nog geen eten. Pampers, daar zijn altijd wel excuuskes voor zodat ik het doe. Troosten, in bed leggen, wassen, altijd ik die dat doe. Maar dan wel verbaasd en 'gekwetst' zijn dat ze enkel bij mij rustig wordt 😂
Hij moet nog veel leren.
Pfoe doet goed om even die frustraties te uiten wel 😁
MOD
15 dagen geleden
Reactie op Jasmien1994
De zin "wij deden dat vroeger ook en wij leven ook nog". Ik kots ervan! De ...
Oh mega frustrerend he, ik heb dan zin om aan iedereen die dat zegt het begrip survivor bias uit te leggen, maar bon, ik heb al geleerd dat discussiëren vaak niks uithaalt, gewoon spijtig dat sommige mensen geen begrip lijken te hebben voor het feit dat iedereen een eigen soort opvoeding hanteert…
15 dagen geleden
Onze zoon wordt snachts nog verschillende keren wakker om te drinken/tuutje. Advies die ik kreeg ‘je moet hem eens 2 nachten laten huilen, daarna is dat over’ 😆
Of ‘tis echt een mama’s kindje’
Ja duhh, ben jij misschien de persoon die 24/24 7/7 voor hem zorgt 🤦🏻♀️
15 dagen geleden
Het ongevraagd advies over de borstvoeding, daar word ik knettergek van. "Wanneer ga je nu stoppen?" "Met dat je gaat werken, is het nu wel tijd om af te bouwen" "Ja met kunstvoeding zou hij wel doorslapen" etc. Opmerkingen vooral van mijn mama en mijn partner... Ik zeg tegenwoordig gewoon "ik wil het niet meer horen, ik blijf borstvoeding geven".
Andere opmerkingen: over de hoeveelheid groentenpap en fruitpap. Ons zoontje heeft al vaker last gehad van de papjes. Als hij te veel op had, krijste hij enkele uren erna van de krampen. Dus ik beperk nu de groentenpap tot 100g en fruitpap tot 80g. Maar toch moet ik elke keer aanhoren "hij wil nog eten he, maar mama wil u gewoon niet meer geven" 🥲
15 dagen geleden
Schoonmoeder elke keer tegen ons ventje wanneer we het luid en duidelijk horen: "En wanneer kom jij eens logeren bij ons " "Ik ga jou hierhouden, mama en papa kunnen zonder jou naar huis"
Ik kom er onnozel van. Zo kwaad word ik ervan.
"Slaapt hij nog steeds niet alleen op de kamer"
Neen.
15 dagen geleden
Reactie op Tinee
Het ongevraagd advies over de borstvoeding, daar word ik knettergek van. "W ...
Oh, zo erg. Ik vind het eigenlijk echt triestig dat we zo moeten vechten, zelfs tegen onze partners en ouders...
15 dagen geleden
Reactie op Jasmien1994
Oh, zo erg. Ik vind het eigenlijk echt triestig dat we zo moeten vechten, z ...
Ja idd, ik vind het ook jammer dat ze blijven proberen ondanks dat ik al vaker heb aangegeven dat ik deze keuze zelf wil maken. Maar ik geloof wel dat ze dit uit bescherming voor mij doen. Ze willen dit doen zodat ze de voedingstaken van mij kunnen overnemen, omdat ze ook merken dat het mij soms wat te veel wordt. Dus ik begrijp wel vanwaar het komt, maar vind het toch niet leuk 😜
15 dagen geleden
Ons zoontje gaat sinds hij 3 maanden is 1x/ week naar mijn schoonmoeder en ben hier echt super blij mee want ze doet ook alles zoals wij het vragen, maar heb haar onlangs verteld dat hij binnenkort een nachtje bij mijn ouders (die geen oppasdag hebben wegens de afstand en allebei nog een fulltime job) gaat logeren (met een klein hartje bij mij maar mijn vriend is net geopereerd en ik moet weg voor het werk die avond dus geen andere optie die nacht). Haar eerste reactie “oooh en waarom niet hier? Hij is hier al zo op zijn gemak. Hij mag hier komen slapen dat vinden omi en opi ook leuk.” Heb haar verschillende keren al proberen uitleggen dat mijn ouders hier ook echt naar uitkijken en ik graag de momenten dat we oppas nodig hebben zoveel mogelijk verdeel zodat hij met iedereen een band kan creëren…
En wil niet meer laten oppassen dan nodig zodat zij hun zin krijgen…
15 dagen geleden
Reactie op ellie-v
- mijn schoonouders, pratend tegen baby, maar zodat ik het ook zou horen "j ...
Oh dat eerste, doet mijn schoonmoeder continu. Altijd tegen mijn dochter dingen zeggen zodat ik het zeker zou horen en zo precies haar proberen om praten ookal begrijpt ze het nog niet 😅
15 dagen geleden
Reactie op NDL
Idem hier! Ben ik de enige die het ook maar normaal vind dat mensen naar hi ...
Ik vind dat een beetje een dubbele. Ik vind niet dat ze mogen verwachten dat wij altijd maar naar daar komen want dat is altijd mee gedoe, maar in het geval van mijn schoonouders ga ik toch liever naar daar. Dan kunnen wij zelf beslissen wanneer we naar daar gaan en wanneer we naar huis vertrekken. Als ze naar hier komen is dat altijd op een slecht moment en krijgen we ze niet meer buiten 🤷🏼♀️
15 dagen geleden
Reactie op NeleDW
Ons zoontje gaat sinds hij 3 maanden is 1x/ week naar mijn schoonmoeder en ...
Dat is inderdaad heel vervelend. Hier kreeg ik onlangs de opmerking van mijn vriend dat onze dochter meer bij mijn mama is dan bij de zijne. Mijn mama komt haar 2x per week voor een 3-tal uurtjes halen zodat ik kan rusten of het huishouden kan doen. Mijn reactie was dat als ik terug begin met werken, zijn mama anderhalve dag heeft om te babysitten en mijn mama nog steeds maar 2 halve dagen 🤷♀️
Ook vind ik dat hij gerust met zijn eigen moeder kan regelen wanneer ze eens mag babysitten, want als ik niets regel, ziet niemand haar 😂
Het is enorm moeilijk om iedereen tevreden te houden en ik vind dat we dat eigenlijk niet in ons hoofd zouden moeten steken, we hebben al genoeg om aan te denken!