88 Reacties
15 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Wel erg dat ze je zo onzeker maken 😢
Hier de schoonmoeder altijd: Oh, bor ...
Elk kind groeit toch op z'n eigen tempo? Wie weet is Lexi dan de volgende keer dubbel zoveel bijgekomen als zou moeten. Ik heb hier ook grotere kinderen die eerst in de breedte groeien en dan plots in de lengte en omgekeerd. No worries. Je boobs doen wat ze moeten doen 😊
MOD
15 dagen geleden
Reactie op ellie-v
Elk kind groeit toch op z'n eigen tempo? Wie weet is Lexi dan de volgende k ...
Ja, ik luister er niet naar. 't Is niet dat ze sterft van de honger, ze is gewoon niet geïnteresseerd. En ze drinkt niet graag uit een fles dus volgens mij zou ze met kunstvoeding net slechter af zijn 🙈
15 dagen geleden
Reactie op ellie-v
- mijn schoonouders, pratend tegen baby, maar zodat ik het ook zou horen "j ...
Oh die laatste krijg ik ook veel! Ik word er bang van voor de start van de crèche in januari, maar gelukkig ook al veel verhalen gehoord van kindjes die gewoon goed leren dat crèche crèche is en thuis thuis... Hopelijk!!
15 dagen geleden
Reactie op Laetitia_V
Oh die laatste krijg ik ook veel! Ik word er bang van voor de start van de ...
Klopt! Mijn collega haar baby wil enkel op haar of haar vriend slapen thuis dus ze maakte zich zorgen over hoe het in de crèche ging gaan. Wel... Het ventje heeft vanaf dag 1 daar super geslapen, helemaal alleen. Thuis wil hij geen vaste voeding, in de crèche wel. Hopelijk geeft dit je weer wat minder zorgen 😁
15 dagen geleden
Hier soms opmerkingen of ongevraagd advies in begin was het erger 🙈 zo van ben je zeker da ze geen honger heeft of amai die heeft precies wal ne reutel he das ni normaal hoor, terwijl ik al had gezegd dat de pediater er zich geen zorgen inmaakte . Of mijn ma die zegt wanneer legde ze op haar eigen kamer in haar bed want sebiet wilt ze dat niet meer he en dan zit je met de last ( slaapt bij ons ik de co sleeper) dan zeg ik ten eerste beslis ik da zelf en is dat mijn probleem en ik sliep vroeger tot mijn 13 bij u toen maakte je er geen probleem van he 😅. Of als ik zeg dat het geen simpel is om op te letten hoor ik vaak oh seg ni overdrijven zal wel meevallen heb zelf kinderen/ kinderen opgevoed. Dan laat ik ze er eens op letten en dan staan ze mij/ ons letterlijk op te wachten met krijsend kind op achtergrond omdat ze het niet aankunnen 🙈
15 dagen geleden
Als wij mijn ouders zijn geweest, slaapt men dochter vaak de nacht door. Zegt mijn moeder: “ooh dan moet je vaker bij oma zijn” zo precies of ik doe iets verkeers da ze bij ons alleen ni wil doorslapen. Ondertussen eet ze ook fruitpap en mama kon het niet inhouden wnr ik het vertelde dat ze “YES” riep “dat werd tijd” en nu slaapt ze al 3 nachten door
15 dagen geleden
De zin "wij deden dat vroeger ook en wij leven ook nog". Ik kots ervan! De grootouders van mijn mama staken een breinaald in haar poep als ze moeilijk kan kaka doen en ze leeft ook nog... Er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht.
Of elke keer als ze weent bij mijn schoonouders: "ocharme, ze heeft honger". Euh, ze heeft al 800ml op vandaag. Een kind weent ook om andere zaken dan honger.
Of nog zo een klassieker: "ze heeft zeker krampjes" als ze haar al 5x aan een stuk wakker houden...
15 dagen geleden
Reactie op NDL
Idem hier! Ben ik de enige die het ook maar normaal vind dat mensen naar hi ...
Thank you!
Hier is het al jaren de gewoonte dat wij op vrijdagavond bij mijn man zijn ouders en grootouders gaan (wonen naast elkaar). Toen ik de eerste vrijdag na de bevalling zei dat zij nu wel naar ons zouden komen zeker, kreeg ik een "maar allee, dat is al jaren zo, komt daar nu niet over zagen he"
15 dagen geleden
Reactie op Jasmien1994
Thank you!
Hier is het al jaren de gewoonte dat wij op vrijdagavond bij mi ...
Hier gaan we elke woensdag avond en zaterdag middag bij mijn vriend zijn grootouders eten, heel de familie komt dan samen. Ik heb besloten niet meer mee te gaan als mijn dochter lastig is of een dutje aan het doen is. Uiteindelijk ben ik degene die haar rustig moet krijgen en het is enorm stressvol voor mij als iedereen daar zit te eten en ik met mijn krijsende dochter moet rondwandelen. Als ze dan eindelijk slaapt, komen de tantes en nonkels rond haar hangen en begint het... 'miiiilaaaa' of 'ohhhh slaapt ons meisje' of over jaar handjes of hoofd wrijven..
Natuurlijk schiet ze dan wakker en kan ik weer vanaf 0 beginnen. Gelukkig heeft zijn oma wel begrip en snijdt ze zelfs mijn vlees zodat ik het makkelijker kan eten met 1 hand als ik haar toch op mijn schoot moet houden 😁
15 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Maar allez, een breinaald 😱
Ja, niet te geloven hé.
Mijn schoonmoeder deed trouwens vroeger altijd suiker in haar groentepap want "dat vonden de kinderen lekkerder" dus ik moet dat ook maar doen.
Sidenote: mijn man en zijn broer én zij zijn echt veel te zwaar, hoe zou dat komen...
Mirthe lust voorlopig echt alles, zelfs witloof, ZONDER suiker dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat zij haar eens geen gesuikerde groentepap gaat geven als ze daar is (elke vrijdag gaat ze bij mijn schoonouders). Natuurlijk gaat ze de mijne niet meer willen dan, hoe zou je zelf zijn..
En oh ja "diene zever van 1/3 aardappel en 2/3 groenten, zo was dat vroeger niet en ons kinderen leven ook nog". Blijkbaar at mijn man op 2,5 maand al gehakt...
15 dagen geleden
Reactie op Steffi123
Hier gaan we elke woensdag avond en zaterdag middag bij mijn vriend zijn gr ...
Oh, kei herkenbaar... 😞
Alleen sta ik er hier wel alleen voor op dat vlak. Zelfs mijn man zegt "ik ga mijn leven wel niet volledig omgooien voor een kind".
Euh, oké. Ik dacht nochtans dat dat wel het punt was als we samen besloten om een kind te maken. Ik ben daarnaast wel diegene die 24/7 alles omgooit voor ons kind. Hij vraagt om 22u plots "ahja, kunde mijn haar nog afdoen, zo komen morgen op het werk foto's maken" en ik moet 7 weken op voorhand vragen wanneer hij eens 2 uur kan oppassen zodat ik ook eens naar de kapper kan.
15 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Het idee alleen al, groenten met suiker 🤢
En HOE kan een baby van 2,5m ge ...
Ik heb echt al liters tranen gehuild daarvoor. Stom hé. Maar het is zo vermoeiend om je altijd te moeten verdedigen.