1 Reacties

2 maanden geleden

In principe, volgens de theorieën, moet (pas op, van mij moet je niks 😉) een baby’tje ‘s nachts bijna het klokje rond slapen. Dus als je hem in bedje steekt rond 20u30, dan zou dit tot rond 8u30 moeten slapen ongeveer (met al dan niet 1 of 2 droomvoedingen ertussen). Dus 7-8u per nacht slapen lijkt me eigenlijk wel wat weinig, waardoor het logisch is dat hij overdag wel wat wilt inhalen. Onze man doet het omgekeerd, die heeft langere wakkertijden en kortere slaapjes overdag maar die slaapt ‘s nachts als een roosje (van 19u/19u30 tot 03/04u, dan een droomvoeding en dan nog doorslapen tot rond 08u). Heeft ondertussen al 2x doorgeslapen en ik vermoed dat dit binnenkort wel vaker zal voorkomen. Alleszins: een kindje kan nooit té veel slapen volgens mij en slapen doet slapen. Dus hoe meer ze overdag dutjes doen, hoe beter kindjes ‘s nachts slapen. Wat mij iets meer rust geeft, is het boek van Slaap Baby Slaap (geschreven door oprichtster van Snuggles & Dreams). Ik volg dit niet 100% maar wel de grote lijnen probeer ik te volgen. Ik heb altijd onthouden dat rust & regelmaat werkt en dit boek geeft echt goede adviezen en structuren + voorbeelden van slaapschema’s. Ik merk bij onze zoon dat die rust en regelmaat wel degelijk werkt. Hopelijk bij jou ook binnenkort 🤞🏼