86 Reacties
8 maanden geleden
28 juni.
Vraagje: ik was oorspronkelijk uitgerekend voor 26 juni. Gezien we een fertiliteitstraject volgden, weet ik exact wanneer de bevruchting plaatsvond. 40 weken later is die 26e juni. Toch heeft de gynaecoloog op de eerste echo de datum veranderd naar 28. Iemand een idee waarom dit wordt gedaan? Is dat op basis van ontwikkeling en groei? Want sindsdien geen nieuwe datum meer, altijd 28 juni.
Niet dat het zoveel uitmaakt, die twee dagen, werd gewoon nieuwsgierig en het lijkt me zo'n onnozele vraag om te stellen aan de gynaecoloog zelf.
8 maanden geleden
Reactie op ellie-v
28 juni.
Vraagje: ik was oorspronkelijk uitgerekend voor 26 juni. Gezien w ...
Ze berekenen dat adhv de groei van je baby op +-8 weken. Die datum die je dan krijgt, bij jou dus 28 juni, is je uitgerekende datum.
Op elke echo staan weer opnieuw metingen en kan je ook op zien voor welke termijn dat gemiddeld is. Ergens op die echo staat dan ook weer een ‘nieuwe’ uitgerekende datum. Ik heb het bij mij geel gemarkeerd, ik ben uitgerekend op 03/06/24.
Al blijft die 28 juni gewoon jouw datum hoor. Dat verandert bij niemand.
Sommige hebben nu eenmaal grotere kindjes, andere hebben kleinere kindjes.
8 maanden geleden
Reactie op ellie-v
28 juni.
Vraagje: ik was oorspronkelijk uitgerekend voor 26 juni. Gezien w ...
Mijn gynaecoloog zei dat ze de datum aanpassen tot 12 weken, erna is het niet meer betrouwbaar. Onze eerste echo was het kindje iets groter maar werd het niet aangepast, op de 12 weken echo was hij 6 dagen groter en hebben ze de datum wel aangepast van 5 juni naar 30 mei 😊